۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
تعداد بازدید: ۱۲۷۹۳۳
در پایان معاملات امروز ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۱، شاخص کل با رشد هزار و ۲۸۶ واحدی مواجه شد و به یک میلیون و ۵۴۷ هزار و ۲۴۹ واحد رسید.
کد خبر: ۱۶۴۹۶
نویسنده : مجتبی آزادیان

شاخص کل بورس هزار و ۲۸۶ واحد رشد کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شاخص بورس اوراق و بهادار تهران امروز با رشد همراه بود.

در پایان معاملات امروز ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۱، شاخص کل با رشد هزار و ۲۸۶ واحدی مواجه شد و به یک میلیون و ۵۴۷ هزار و ۲۴۹ واحد رسید، شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد هزار و ۲۲۳ واحدی روبه‌رو شد و در پله ۴۲۶ هزار و ۵۸۴ واحدی ایستاد.

بر پایه این گزارش، ارزش معاملات امروز در حالی به ۳۸ هزار و ۸۳۵ میلیارد ریال رسید که ۵ میلیارد و ۹۰۱ میلیون برگه در بین سهامداران رد و بدل شد.

نماد‌های تأثیرگذار

«حکشتی» با ۴۹۰ واحد، «خودرو» با ۴۱۱ واحد، «خساپا» با ۳۷۰ واحد، «مبین» با ۳۴۲ واحد، «خگستر» با ۱۸۳ واحد و «سیتا» با ۱۴۷ واحد سبزپوشان تأثیرگذار بر شاخص بودند. همچنین «شپدیس» با ۴۰۳ واحد، «فملی» با ۳۰۳ واحد و «اخابر» با ۲۸۸ واحد سرخپوشان تأثیرگذار بر شاخص کل بازار سرمایه بودند.

پرتراکنش‌‌ترین نمادها

«آسیاتک»، «سآبیک»، «شستا»، «خگستر»، «خودرو»، «های وب» و «خساپا» از نماد‌های پرتراکنش امروز بازار بودند.

ارزشمند‌های امروز

از سوی دیگر باید اشاره داشت بیشترین ارزش معامله مربوط به نماد‌هایی همچون «های وب»، «آسیاتک»، «خگستر»، «کمند»، «همای»، «امین یکم ۴» و «کیان» بوده است.

پُرحجم‌های امروز

بر اساس این گزارش باید به لیست پُرحجم‌ها نیز سری زد تا مشخص شود که سهامداران بورس تهران، امروز به سراغ کدام سهم‌ها رفته‌اند.

بر اساس آمار‌های ارائه شده «شستا با ۵۱۶ میلیون سهم»، «خگستر با ۳۶۵ میلیون سهم»، «خساپا با ۳۵۳ میلیون سهم»، «خودرو با ۲۹۱ میلیون سهم»، «های وب با ۱۶۳ میلیون سهم»، «خپارس با ۱۳۶ میلیون سهم» و «وساپا با ۱۲۱ میلیون سهم» در لیست پرحجم‌ها جای گرفته‌اند.

فرابورس

همچنین در پایان معاملات امروز ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۱، در بازار فرابورس شاخص کل با رشد ۲۸ واحدی به ۲۰ هزار و ۹۸۶ واحد رسید.

«آریا»، «دماوند»، «صبا»، «دی»، «کگهر»، «زاگرس» و «سمگا» از سهم‌های پرتراکنش امروز فرابورس بودند.

برچسب ها: شاخص کل هم وزن شاخص کل بازار سهام بازار سرمایه آیفکس فرابورس بورس
ارسال نظر
آخرین اخبار