۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
تعداد بازدید: ۸۰۱۶۷
در پایان معاملات امروز شاخص کل با افت ۱۰ هزار و ۸۹۱ واحدی مواجه شد و به یک میلیون و ۴۸۷ هزار و ۶۲۲ واحد سقوط کرد که افتی ۰.۷۳ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۷۹۱۱
نویسنده : مجتبی آزادیان

کاهش ۷۳ هزار میلیارد تومانی ارزش بورس همزمان با افت حدود ۱۱ هزار واحدی شاخص کل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شاخص بورس اوراق و بهادار تهران امروز دوشنبه بیستم تیر ماه نیز با کاهش همراه بود و در پایان معاملات امروز شاخص کل با افت ۱۰ هزار و ۸۹۱ واحدی مواجه شد و به یک میلیون و ۴۸۷ هزار و ۶۲۲ واحد سقوط کرد که افتی ۰.۷۳ درصدی را نشان می‌دهد؛ شاخص کل هم‌وزن هم با کاهش ۶ هزار و ۲۷۱ واحدی روبه‌رو شد و به رقم ۴۰۹ هزار و ۵۶۰ واحد سقوط کرد که حاکی از افتی ۱.۵۱ درصدی است.

همچنین در پایان معاملات امروز ارزش کل بورس به ۵ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان رسید که در مقایسه با آخرین روز معاملاتی یعنی شنبه هفته جاری، کاهش ۷۲ هزار و ۹۲۰ میلیارد تومانی ارزش بازار بورس را نشان می‌دهد.

بر پایه این گزارش، ارزش معاملات امروز در حالی به ۳۴ هزار و ۸۸۶ میلیارد ریال رسید که ۶ میلیارد و ۳۴ میلیون برگه در بین سهامداران رد و بدل شد.

کاهش دوباره شاخص کل

امروز هم شاخص‌ها منفی شدند و شرایط ضعیف‌تر از روز شنبه بود. شاخص صنعت فلزات اساسی به‌ویژه به دلیل رشد قیمت نماد فولاد مثبت‌تر از سایر صنایع بزرگ بود و شاخص صنعت خودرو کاهشی اساسی داشت.

در هر صورت شاخص کل از مقدار یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد پایین‌تر آمد؛ ولی حمایت‌های جدی در مبادلات شکل نگرفتند. وضعیت این روز‌های معاملات به هیچ وجه خوب نیست و هنوز نمی‌توان نشانه‌ای در میان تصمیم‌گیران بورسی و اقتصادی کشور برای بهبود این رکود بیش از انتظار مشاهده کرد. شاید این تحولات کاهشی قابل توجه بتوانند تأثیری بر سیاست‌گذاران بگذارند و آن‌ها را به واکنش متناسب وادار کنند.

نماد‌های تأثیرگذار

«فولاد» با ۲ هزار و ۲۳۱ واحد، «فارس» با هزار و ۳۶۶ واحد، «فملی» با هزار و ۱۵ واحد، «شتران» با ۷۳۳ واحد، «شپنا» با ۷۲۳ واحد، «وبملت» با ۶۰۵ واحد و «خودرو» با ۵۶۶ واحد تأثیرگذارترین شاخص‌ها بودند.

پرتراکنش‌ترین نماد‌ها

همچنین «فولاد»، «شستا»، «خودرو»، «سآبیک»، «شپنا»، «نوری» و «خساپا» از نماد‌های پرتراکنش امروز بازار بودند.

ارزشمند‌های امروز

از سوی دیگر باید اشاره داشت بیشترین ارزش معامله مربوط به نماد‌هایی مانند «کمند»، «افران۴»، «فولاد»، «کیان»، «نوری»، «افران» و «شپنا» بوده است.

پُرحجم‌های امروز

بر اساس این گزارش باید به لیست پُرحجم‌ها نیز سری زد تا مشخص شود که سهامداران بورس تهران، امروز به سراغ کدام سهم‌ها رفته‌اند.

بر اساس آمار‌های ارائه شده «شستا با ۶۳۷ میلیون سهم»، «خودرو با ۳۳۲ میلیون سهم»، «خساپا با ۲۵۵ میلیون سهم»، «وبملت با ۲۴۵ میلیون سهم»، «کمند با ۲۴۴ میلیون سهم»، «وتجارت با ۱۵۷ میلیون سهم» و «خپارس با ۱۵۴ میلیون سهم» در لیست پرحجم‌ها جای گرفته‌اند.

فرابورس

همچنین در پایان معاملات امروز، در بازار فرابورس شاخص کل با افت ۲۲۳ واحدی به ۱۹ هزار و ۸۲۲ واحد سقوط کرد و وارد کانال ۱۹ هزار واحدی شد.

«دی»، «ددانا»، «آریا»، «کرمان»، «تجلی»، «فرابورس» و «فتوسا» از سهم‌های پرتراکنش امروز فرابورس بودند.

برچسب ها: شاخص کل شاخص کل هم وزن فرابورس فرابورس ایران آیفکس بازار سهام بازار سرمایه
ارسال نظر
آخرین اخبار