۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
تعداد بازدید: ۵۴۵۹۲
در پایان معاملات امروز شاخص کل با افزایش ۴ هزار و ۱۱۲ واحدی مواجه شد و به رقم یک میلیون و ۴۲۷ هزار و ۶۰۹ واحد رسید که رشد ۰.۲۹ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۹۳۱۲
نویسنده : مجتبی آزادیان

شاخص کل بورس ۴۱۱۲ واحد افزایش یافت/ رشد شاخص گروه خودرویی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شاخص بورس اوراق و بهادار تهران امروز دوشنبه دهم مرداد ماه در مسیر صعود قرار گرفت و در پایان معاملات امروز شاخص کل با افزایش ۴ هزار و ۱۱۲ واحدی مواجه شد و به رقم یک میلیون و ۴۲۷ هزار و ۶۰۹ واحد رسید که رشد ۰.۲۹ درصدی را نشان می‌دهد؛ شاخص کل هم‌وزن هم با رشد ۳۸۷ واحدی روبه‌رو شد و به رقم ۳۸۰ هزار و ۳۶۳ واحد رسید که حاکی از افتی ۰.۱ درصدی است.

همچنین در پایان معاملات امروز ارزش کل بورس به ۵ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۶۹۴ میلیارد تومان رسید که در مقایسه با آخرین روز معاملاتی، افزایش ۱۵ هزار و ۵۴۲ میلیارد تومانی ارزش بازار بورس را نشان می‌دهد.

بر پایه این گزارش، ارزش معاملات امروز در حالی به ۲۱ هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال رسید که ۳ میلیارد و ۵۶۹ میلیون برگه در بین سهامداران رد و بدل شد.

نخستین بهبود در شاخص

امروز دوشنبه شاخص‌ها مثبت شدند تا نشان دهند که الگوی هفتگی بهتر شدن تدریجی مبادلات در طول هفته تا حدی برقرار است.

در هفته‌های اخیر معمولاً بازار کاهشی آغاز می‌شود و پس از چند روز رکود، به مرور معاملات رونق بیشتری می‌گیرند. با این وجود رونق امروز به هیچ وجه قابل توجه نبود و در نتیجه هنوز نمی‌توان اصلاح دادوستد‌ها را پایان یافته دانست.

در مبادلات امروز شاخص گروه خودرویی از صنایع بزرگ‌تر افزایش یافت و در میان گروه‌های کوچک‌تر شاخص صنعت حمل و نقل قابل توجه بود. در هر صورت همچنان سرمایه‌گذاران تحت فشار هستند و هنوز چشم‌انداز رونق مداوم در معاملات مشاهده نمی‌شود. در نتیجه سیاست‌گذاران باید بیش از قبل به این شرایط توجه کنند.

نماد‌های تأثیرگذار

«فارس» با ۶۴۲ واحد، «شفن» با ۳۶۵ واحد، «نوری» با ۳۳۵ واحد، «فملی» با ۳۱۵ واحد، «شستا» با ۳۰۰ واحد، «شبندر» با ۲۴۷ واحد و «حکشتی» با ۲۴۳ واحد تأثیرگذارترین شاخص‌ها بودند.

پرتراکنش‌ترین نماد‌ها

همچنین «خگستر»، «شفن»، «خودرو»، «خساپا»، «شپنا»، «شستا» و «آسیاتک» از نماد‌های پرتراکنش امروز بازار بودند.

ارزشمند‌های امروز

از سوی دیگر باید اشاره داشت بیشترین ارزش معامله مربوط به نماد‌هایی مانند «کمند»، «کیان»، «فیروزا»، «افران»، «فارس ۲»، «تاپیکو ۲» و «همای» بوده است.

پُرحجم‌های امروز

بر اساس این گزارش باید به لیست پُرحجم‌ها نیز سری زد تا مشخص شود که سهامداران بورس تهران، امروز به سراغ کدام سهم‌ها رفته‌اند.

بر اساس آمار‌های ارائه شده «شستا با ۲۴۱ میلیون سهم»، «خگستر با ۲۱۶ میلیون سهم»، «خساپا با ۱۸۶ میلیون سهم»، «امین یکم ۲ با ۱۷۷ میلیون سهم»، «کمند با ۱۶۶ میلیون سهم»، «خودرو با ۱۲۰ میلیون سهم» و «وتجارت با ۱۰۷ میلیون سهم» در لیست پرحجم‌ها جای گرفته‌اند.

فرابورس

همچنین در پایان معاملات امروز، در بازار فرابورس شاخص کل با رشد ۳۵ واحدی روبه‌رو شد و به ۱۸ هزار و ۷۳۹ واحد رسید.

«فرابورس»، «گدنا»، «ددانا»، «کرمان»، «زنگان»، «سدبیر» و «فتوسا» از سهم‌های پرتراکنش امروز فرابورس بودند.

برچسب ها: بورس بازار سرمایه بازار سهام شاخص کل شاخص کل هم وزن فرابورس آیفکس صنعت خودرو
ارسال نظر
آخرین اخبار