۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
تعداد بازدید: ۱۶۹۸۷۸
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با سقوط ۲۵ هزار و ۱۰ واحدی مواجه شد و به عدد یک میلیون و ۵۵۷ هزار و ۲۱۲ واحد رسید تا سقوطی ۱.۵۸ درصدی را تجربه کند.
کد خبر: ۱۴۶۸۹
نویسنده : مجتبی آزادیان

ارزش بازار سهام ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافت/ سقوط ۲۵ هزار واحدی شاخص کل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز دوشنبه در سومین روز کاری هفته اول خرداد ماه، با سقوط ۲۵ هزار و ۱۰ واحدی مواجه شد و به عدد یک میلیون و ۵۵۷ هزار و ۲۱۲ واحد رسید تا سقوطی ۱.۵۸ درصدی را تجربه کند.

شاخص کل هم‌وزن هم با کاهش ۸ هزار و ۷۳۲ واحدی روبه‌رو شد و با سقوطی ۱.۹۸ درصدی به رقم ۴۳۲ هزار و ۷۷۳ واحد رسید.

به هر حال امروز شاخص‌ها همگی منفی شدند و ریزش بازار بسیار هم محسوس بود. شاخص کل هم‌وزن هم بیشتر از شاخص کل بازار سرمایه فروریخت که روندی کاملاً برعکس روال روز‌های معاملاتی در ۱۴۰۱ داشت که همواره شاخص هم وزن رشد بهتر در مقایسه با شاخص کل داشت.

در میان صنایع سایر معادن تنها گروهی بود که برعکس بقیه گروه‌ها با رشد شاخص مواجه شد و در معاملات امروز ۴.۴۵ درصد رشد کرد. اما در مقابل در میان صنایعی که با افت شدید شاخص مواجه شدند، صنعت خودرو در صدر بود و با سقوط ۴.۳۳ درصدی شاخص مواجه شد و شاخص این صنعت ۱۰ هزار و ۵۹۰ واحد ریزش داشت. همچنین وسایل ارتباطی، ذغال سنگ، منسوجات، محصولات چرمی و زراعت با افت ۴.۲۹، ۴.۲۲، ۴.۱۷، ۴.۰۲ و ۳.۹۱ درصدی شاخص، پس از گروه خودرویی با بیشتر افت شاخص در میان صنایع روبه‌رو شدند.

کاهش حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی ارزش بازار

به هر حال، در بازار امروز ۶۲۷ هزار و ۸۳۸ معامله انجام شد و در این بین حدود ۱۳ میلیارد و ۷۲۴ میلیون سهم خرید و فروش شد که ارزش آن‌ها بیش از ۶ هزار و ۴۴۶ میلیارد تومان می‌شود.

ارزش بازار امروز پس از انجام معاملات به ۶ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۸۳۳ میلیارد تومان کاهش یافت که در مقایسه با آخرین روز معاملاتی بورس در روز یکشنبه (دیروز) که ۶ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۴۲۶ میلیارد تومان بود، بیش از ۹۹ هزار و ۵۹۳ میلیارد تومان از ارزش بازار کاسته شد که حاکی از ریزش ۱.۵ درصدی ارزش بازار است.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز هم با ۹۰ هزار و ۳۱۳ معامله به ارزش ۹۵۲ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین گروه فلزات اساسی با ۴۷ هزار و ۷۵۶ معامله به ارزش ۴۷۲ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان، فراورده نفتی با ۳۷ هزار و ۶۱۴ معامله به ارزش ۳۹۳ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان، شیمیایی با ۵۱ هزار و ۳۶۷ معامله به ارزش ۳۸۵ میلیارد و ۱۹۵ میلیون تومان و بانک‌ها با ۲۸ هزار و ۵۱۱ معامله به ارزش ۲۸۱ میلیارد و ۴۱۵ میلیون تومان در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، معدنی و صنعتی چادرملو با هزار و ۵۲۹ واحد، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با هزار و ۷۱ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر با هزار و ۵۸ واحد، فولاد مبارکه اصفهان با هزار و ۳۳ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با ۸۴۷ واحد بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

همچنین سرمایه گذاری تأمین اجتماعی، ایران خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پالایش نفت اصفهان، معدنی دماوند و انتقال داده‌های آسیاتک پرتراکنش‌ترین نماد‌های معاملات امروز بازار سرمایه بودند.

سقوط ۲۴۳ واحدی آیفکس

اما در بازار فرابورس، امروز شاهد سقوط ۲۴۳ واحدی شاخص بودیم تا آیفکس به ۲۱ هزار و ۳۱۷ واحد کاهش یابد.

وسپهر، هرمز، صبا، آریا، شگویا، غصینو و فرابورس بیشترین تأثیر را بر شاخص فرابورس گذاشتند و فروسیل، ددانا و حگهر، مدیریت، کرمان، فرابورس و تجلی نماد‌های پرتراکنش بازار فرابورس بودند.

برچسب ها: بازار سهام فعالان بازار سهام بازار سرمایه بورس شاخص کل هم وزن شاخص کل فرابورس آیفکس
ارسال نظر
آخرین اخبار