۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
تعداد بازدید: ۱۹۹۱۶۹
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز به روند افزایشی خود ادامه داد و با رشد ۱۴ هزار و ۷۸ واحدی به عدد یک میلیون و ۵۴۳ هزار و ۷۹۶ واحد رسید تا افزایشی ۰.۹۲ درصدی را تجربه کند.
کد خبر: ۱۳۳۹۴

امیدها به بازگشت اعتماد سهامداران بیشتر شد/ آیفکس وارد کانال ۲۱ هزار واحدی شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز شنبه و در آغاز هفته سوم اردیبهشت ماه هم همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، به روند افزایشی خود ادامه داد و با رشد ۱۴ هزار و ۷۸ واحدی به عدد یک میلیون و ۵۴۳ هزار و ۷۹۶ واحد رسید تا افزایشی ۰.۹۲ درصدی را تجربه کند.

شاخص کل هم‌وزن هم ۳ هزار و ۸۴۹ واحد افزایش یافت و با رشد ۰.۹۱ درصدی به رقم ۴۳۶ هزار و ۳۲۲ واحد رسید.

امروز هم مانند چند روز اخیر در معاملات بازار سهام شاخص کل هم‌وزن رشد خوبی را همپای شاخص کل داشت. در بازار سرمایه به دلیل اینکه سهام بزرگ‌تر نیاز به نقدینگی بالاتری برای خرید و فروش و معامله دارند، سهامداران به سمت معامله سهام کوچک‌تر گرایش بیشتری پیدا کرده‌اند که همین موضوه دلیل اصلی رشد بیشتر شاخص کل هم‌وزن است؛ اما در بازار امروز سهام بزرگ هم با اقبال مواجه شدند تا امید‌ها به بازگشت اعتماد سهامداران پس از حدود ۲۰ ماه بیشتر شود.

گروه پالایشگاهی از گروه‌های بزرگ مثبت امروز در بازار سرمایه بود که رونق آن بیشتر به دلیل رشد قیمت نفت است. در میان گروه‌های کوچک، لاستیک و غذایی با استقبال سهامداران مواجه شدند. تحلیل‌گران همچنان شرایط تورمی ابتدای امسال را از عوامل مهم تأثیرگذار بر گروه‌های بازار سرمایه می‌دانند.

در بازار امروز ۶۶۵ هزار و ۳۹۸ معامله انجام شد و در این بین بیش از ۱۰ میلیارد و ۴۳۸ میلیون سهم خرید و فروش شد که ارزش آن‌ها بیش از ۷ هزار و ۴۴۶ میلیارد تومان می‌شود.

ارزش بازار امروز پس از انجام معاملات به ۶ میلیون و ۱۴۱ هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان رسید که در مقایسه با آخرین روز معاملاتی در هفته گذشته بیش از ۵۴ هزار میلیارد تومان به ارزش بازار افزوده شد که نشان از رشد حدود ۲ میلیارد دلاری ارزش بازار سهام دارد.

در بازار امروز میدان‌داری در میان صنایع با اطلاعات و ارتباطات، وسایل ارتباطی، فراورده‌های نفتی، انتشار و چاپ، لاستیک و غذایی به جز قند بود و گروه حمل و نقل میدان‌دار افت شاخص بودند.

اما در میان نماد‌ها شپنا، شبندر، پارسان، تاپیکو، شتران، شستا و شپدیس بیشترین تأثیر را در افزایش شاخص داشتند.

همچنین نماد‌های شستا، شپنا، شبندر، شتران، خگستر، خودرو و خساپا پرتراکنش‌ترین نماد‌های معاملات امروز بازار سرمایه بودند.

اما در بازار فرابورس، امروز شاهد رشد ۱۵۴ واحدی شاخص بودیم تا آیفکس به ۲۱ هزار و ۷۲ واحد برسد.

آریا، شاوان، فرابورس، فجهان، شگویا، زاگرس و ومهان بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند و فجهان بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص گذاشت و آریا، فرابورس، فجهان، کرمان، زگلدشت، گدنا و وکبهمن نماد‌های پرتراکنش بازار فرابورس بودند.

برچسب ها: آیفکس بازار سهام بازار سرمایه بورس شاخص کل سهامداران
ارسال نظر
آخرین اخبار