۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
تعداد بازدید: ۴۴۵۹۸۵
تأخیر در برگزاری مجمع فولاد مبارکه و زیانی که به دلیل تأخیر در افزایش سرمایه متوجه سهامداران خرد می‌شود، موجبات نگرانی و اعتراض سهامداران را برانگیخته است.
کد خبر: ۱۴۸۷۱

تأخیر در برگزاری مجمع فولاد مبارکه و زیانی که متوجه سهامداران خرد می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، تأخیر در برگزاری مجمع فولاد مبارکه و زیانی که به دلیل تأخیر در افزایش سرمایه متوجه سهامداران خرد می‌شود، موجبات نگرانی و اعتراض سهامداران را برانگیخته است.

اما بد نیست نگاهی به سایر بورس‌های جهان بیندازیم تا متوجه شویم که به‌طور معمول و به ندرت سود نقدی پرداخت می‌شود. این اقدام دلایل زیادی دارد که مهم‌ترین آنها این موضوع است که «سود نقدی مشمول مالیات تصاعدی است»؛ همچنین «سود اختصاص داده شده به سرمایه‌گذاری مجدد از مالیات معاف است در حالی که در بورس تهران مشمول 22.5 درصد مالیات است».

همچنین دلیل دیگر به‌ندرت سود نقدی پرداخت می‌شود این موضوع است که «سود انتقال داده شده به سرمایه‌گذاری، ارزان‌ترین منبع مالی برای شرکت‌هاست».

به‌طور مثال شرکت اپل apple که در مقطعی بزرگ‌ترین شرکت بورس نیویورک بود و کار خود را از گاراژ کوچکی آغاز کرد، هیچگاه سود نقدی پرداخت نکرد و شرکت exon mobil از 7.5 دلار سود خود تنها یک دلار توزیع کرد و شرکت microsaft نیز چند سالی است که اندکی سود نقدی را پرداخت می‌کند.

مطابق شنیده‌ها تأخیر در برگزاری مجمع فوق‌العاده مبارکه متأثر از ناکارآمدی معاونت اقتصادی و مالی این شرکت است و همچنین به علت تورم بسیار بالا در ایران، زیان وارده به سهامداران خرد سنگین برآورد می‌شود.

برچسب ها: فولاد مبارکه مجمع عمومی سهامداران
ارسال نظر
آخرین اخبار