۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
تعداد بازدید: ۷۲۷۳۲۹
دیروز در حالی شاخص بورس برای سومین روز متوالی نزول کرد و بر خلاف روز‌های پیشین ریزش چشمگیری داشت، همچنین بازار برای ششمین روز پی در پی خروج پول حقیقی را داشت که امروزشاخص کل بازار بورس با ۲۲۳ واحد افزایش، در جایگاه یک میلیون و ۳۷۹ هزار واحدی قرار گرفت.
کد خبر: ۵۹۷۴
نویسنده : مریم بهنام راد

بورس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، روند حرکت بازار سرمایه امروز نوسانی بود به طوری که شاخص کل بورس توانست در ساعات میانی معاملات تا رقم یک میلیون و ۳۸۰ هزار واحد صعود کند. اما پس از آن روند نزولی به خود گرفت و تا یک میلیون و ۳۷۸ هزار واحد کاهش یافت. در نهایت و در دقایق پایانی کمی صعودی شد و به یک میلیون و ۳۷۹ هزار واحد رسید.
در حالی پیش‌نویس طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار منتشر شد که موجی از انتقادات در بین اهالی بازار سهام به بخش‌های مختلف آن به راه افتاد در بندی از این پیش نویس آمده؛ هرگونه تبلیغ، آموزش، برنامه و یا محتوایی برای ارائه خدمات مرتبط با بازار بورس و اوراق بهادار براساس آیین‌نامه‌ای خواهد بود که ظرف مدت چهار ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون توسط شورا تهیه و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

علاوه بر اقدامات نظارتی که بر اشخاص تحت نظارت اعمال می‌گردد، تخلف رسانه‌ها؛ از جمله صدا و سیما، مطبوعات، پیامرسان‌های اجتماعی، خبرگزاری‌ها و تبلیغات محیطی، از این حکم مستوجب جریمه نقدی تا میزان ده برابر هزینه تبلیغ، برنامه و یا محتوای تهیه شده است که به منظور سرمایه‌گذاری به صندوق تثبیت بازار اختصاص می‌یابد. چنانچه رسانه تبلیغ‌کننده هزینه‌ای در ازای تبلیغ اخذ نکرده باشد، براساس قیمت و شرایط متعارف مربوط به تبلیغ، جریمه تعیین می‌گردد.

در همین رابطه مجتبی عنایتی کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفتگو با خطوط می‌گوید: در شرایط تحریم که ابه اقتصاد کشور ما وارد شده قانون سرکوب بورس ‏تن‌ها سرمایه گذاران را وادار به ترک بازار می‌کند.

وی ادامه داد: همین موضوع و رویه می‌تواند بازار را از سرمایه خالی کند. چرا در چنین موقعی دستگاه متولی بازار سرمایه اقدام به جرم‌انگاری در پیش‌نویس اصلاحیه قانون شده اند؟

عنایتی یادآور شد: معاملات فعالان این بازار از بیم مشکلات زیادی را به تمام فعالیت‌های بورس وارد می‌کند که جبران آن شاید خسارت بار باشد.
این کارشناس بازار سرمایه تأکید داشت: این گونه طرح‌ها و پیش نویس‌ها به دلیل عدم تناسب با شرایط بازار و فعالیت سهامداران غیر قابل اجرا خواهد بود. چراکه با چنین موجی سرمایه گذار و سهامداری در بورس باقی نخواهد ماند.

برچسب ها: شاخص بورس بورس ایران سهامداران بازار سرمایه
ارسال نظر
آخرین اخبار