۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
تعداد بازدید: ۱۹۶۴۸۸
بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت نوسانات زیادی را شاهد بود به طوریکه شاخص کل در ابتدای هفته ریزش ۵ هزار واحدی داشت، ولی روز چهارشنبه با رشد ۱۱ هزار واحدی به کار خود خاتمه داد.
کد خبر: ۴۲۴۲

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ در این گزارش قصد داریم تا به بررسی بورس در هفته‌ای که گذشت بپردازیم.

شنبه
شاخص کل بورس با ریزش ۵ هزار واحدی در پایان معاملات این روز به عدد یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحد رسید. شاخص کل هم (وزن): ۴۶۵۲ واحد منفی شد. ارزش معاملات: ۳۲۱۱ میلیارد تومان بود.

یکشنبه
شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد یک هزار و ۸۱۶ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۳۳۶ هزار واحدی قرار گرفت. در نهایت هم یک رشد ۸ هزار واحدی را به نام خود به ثبت رساند. شاخص کل هم (وزن): ۴۳۰ واحد مثبت. ارزش معاملات: ۲۵۰۷ میلیارد تومان

دوشنبه
شاخص کل بورس با ریزش ۸۶۶ واحدی در پایان معاملات روز به عدد یک میلیون و ۳۴۲ هزار واحد رسید. شاخص کل هم (وزن): ۴۲۶ واحد مثبت شد. ارزش معاملات: ۲۸۵۲ میلیارد تومان بود.

سه شنبه
شاخص کل بورس با ریزش ۴ هزار واحدی در پایان معاملات روز به عدد یک میلیون و ۳۳۷ هزار واحد رسید. شاخص کل هم (وزن): ۲۵۹۵ واحد منفی شد. ارزش معاملات: ۲۸۵۲ میلیارد تومان بود.

چهارشنبه
شاخص کل بورس با رشد ۱۱ هزار واحدی در پایان معاملات روز به عدد یک میلیون و ۳۴۹ هزار واحد رسید.
شاخص کل هم (وزن): ۲۴۴۴ واحد مثبت شد. ارزش معاملات: ۲۹۹۶ میلیارد تومان بود.

برجام به نتیجه برسد بازار سرمایه تقویت می‌شود

علی عصاری، کارشناس بازار بورس با پیش بینی مثبت بورس در هفه آینده گفت: بازار هفته آینده را مثبت می‌بینم و چهار دلیل عمده در این خصوص وجود دارد. موضوع اول افزایش قیمت دلار و عدم حرکت بازار سرمایه به طبع این افزایش است.
وی ادامه داد: بورس در سال گذشته بیشترین واگرایی را نسبت به دلار داشته و این واگرایی خواه‌ناخواه باید پر شود و دو نمودار به هم نزدیک شوند. به نظر می‌رسد این موضوع به زودی اتفاق می‌افتاد و بورس به طبع افزایش قیمت دلار رشد خواهد داشت.
عصاری ادامه داد: عامل دوم تقدیم لایحه بودجه به مجلس است. این موضوع یک سری از شبهات بازار سهام را کم می‌کند و ثبات به بازار بر می‌گردد. در نهایت باعث می‌شود تصمیم‌گیری برای سهامداران با اعتماد بیشتری توام شود.
این کارشناس بازار سهام اظهار کرد: اگرچه خبر‌های خوبی از برجام مخابره نمی‌شود، اما همین که این موضوع به نتیجه مشخصی برسد می‌تواند بازار را تقویت کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ایران شاخص بورس
ارسال نظر
آخرین اخبار