۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
تعداد بازدید: ۱۷۵۲۳۱
یک تحلیلگر بازار سرمایه می‌گوید: ثبات در وضع و اجرای قوانین و همچنین اجتناب از هیجانات کاذب می‌تواند بازار سرمایه را بدون هیچ تنشی در مدار رشد نگه دارد.
کد خبر: ۸۳۳۷
نویسنده : مریم بهنام راد

بورس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، این در حالی است که در دومین روز هفته جاری بازار سرمایه روند صعودی را در پیش گرفت و شاخص کل بورس توانست بیش از ۲۵ هزار واحد افزایش یابد.
شاخص کل بورس امروز با ۲۵ هزار و ۵۷۸ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و۲۸۴ هزار واحد صعود کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۲۶۱۸ واحد افزایش یافت و رقم ۳۲۷ هزار و ۷۵۴ واحد را ثبت کرد.

معامله گران این بازار ۴۰۸ هزار معامله به ارزش ۳۸ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال انجام دادند. معدنی و صنعتی جادر ملو، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل گهر، سرمایه گذاری غدیر و سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس هم با ۱۷۳ واحد افزایش به رقم ۱۷ هزار و ۵۲۹ واحد رسید. در این بازار ۱۹۸ هزار معامله به ارزش ۲۳ هزار و ۵۹۹ میلیارد ریال انجام شد. پلمیر آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، پالایش نفت لاوان، بیمه پاسارگاد، فولاد هرمزگان جنوب، و سرمایه گذاری سباتامین نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.
در بازار ۸۶ نماد به ارزش ۳۲۵۱ میلیارد ریال صف خرید و ۹۰ نماد به ارزش ۲۸۵۸ میلیارد ریال صف فروش بودند.

رمزو راز‌های حفظ بازار

ایرج مختار تحلیلگر و فعال بازار سرمایه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط گفت: امروز بازار سرمایه هم مانند روز گذشته پس از گذشت چندین روز نفس گیر شاهد صعود شاخص بورس بود.
وی ادامه داد: سهامداران امیدوار به تحقق وعده‌های دولت سیزدهم در راستای حمایت جدی از این بازار همچنان مصمم باقی مانده اند.

مختار تأکید داشت: اجتناب از هیجان‌های کاذب و پیش بینی‌های اشتباه می‌تواند بازار را در مدار صعود حفظ کند. اما شرط استمرار این جریان تحقق وعده‌ها از سوی دولت است.

به گفته این فعال بازار سرمایه؛ سهامداران همواره بدنبال تضمینی برای حضور خود در بازار هستند. از این رو وجود ثبات رفتاری و قوانینی بدون دست انداز و نزدیک شدن مراحل اجرایی به واقعیت‌های اقتصاد کشورمباحثی است که زمینه ساز ایجاد ثبات در معاملات و حفظ سرمایه سرمایه گذاران در بازار می‌شود.

برچسب ها: شاخص بورس بورس ایران بورس تهران آینده بورس رشد بورس
ارسال نظر
آخرین اخبار