۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
تعداد بازدید: ۳۳۰۸۲
امروز شاخص کل بورس با رشد بیش از هفت هزار واحدی به سطح یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحدی رسید. این در حالی است که کارشناس بازار سرمایه معتقد است؛ بازار با زلزله سهام صنایع خودرویی و بانکی در بورس رشد قابل توجهی‌ها پس از چند هفته ریزش، تجربه کند.
کد خبر: ۱۰۰۵۶
نویسنده : مریم بهنام راد

بورس

 در حالی که امروز شاخص هم‌وزن نیز در حدود ۱٫۷ درصد افزایش داشت، سهراب هاشمی تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط گفت: مدت‌ها بود بورس علی رغم ارسال خبر‌ها از مذاکرات برجامی، واکنش مثبتی نداشت.

وی ادامه داد:، اما امروز همزمان با پیام توییتری اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین وضعیت بازار تا حدودی روند رشد را پیش گرفت. هرچند طی این روز‌ها هیچ واکنشی نسبت به خبر‌های برجامی نداشته است.

به گفته هاشمی؛ این نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین با رد ضعیف بودن مذاکرات، موج جدید اعتماد به نتیجه مذاکرات را به راه انداخت.

وی تصریح داشت: البته پس از روز‌ها ریزش شاخص، سهام این دو گروه (خودرویی و بانک‌ها و موسسات مالی) باایجاد زلزله‌ای هرچند خفیف وضعیت شاخص را تغییر دادند.

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: امروز بازار با تغییرات توانست مسیر جدیدی را پس از چند روز ادامه دهد و نقش اساسی رشد شاخص بر عهده دو گروه خودرو سازان و بانک‌ها بوده است.

هاشمی ادامه داد: تزریق پول به بورس و فرابورس از این بخش به بازار، وضعیت شاخص را تا حد زیادی متغیر کرد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: مدت‌ها بود سهام‌های بزرگ از عرضه خود داری می‌کردند و بازار بدست سهام‌های خُرد بازار گردانی می‌شد که تا این حد نمی‌توانست بر بازار تأثیر گذار باشد.

این فعال بورسی تأکید داشت: اگر موج خبر‌های مثبت برجامی ادامه داشته باشد قطعاً بورس با زلزله سهام‌های بالا می‌تواند از وضعیت رکود و ریزش خارج شود و به مسیر رشد شاخص ادامه دهد.

رشد شاخص کل هم‌وزن بورس

معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۳۵۵ هزار و ۸۹۸ معامله به ارزش ۳۴ هزار و ۸۵۸ میلیارد تومان انجام دادند.

بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌وزن ۱٫۷ درصد افزایش داشت و به محدوده ۳۲۷ هزار و ۸۸۱ واحد رسید.

فرابورس هم رشد داشت

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود دو هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان رسید.

در روز دوشنبه شاخص فرابورس با افزایش ۳۸ واحدی به محدوده ۱۷ هزار و ۵۱۳ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۱۹۹ هزار و ۶۵۸ معامله بود. بیش از سه درصد از نماد‌ها معادل ۱۵۲ نماد رشد داشتند. ۵۹ نماد نیز روند نزولی به خود گرفتند.

برچسب ها: سازمان بورس شاخص بورس آینده بورس رشد بورس
ارسال نظر
آخرین اخبار