۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
تعداد بازدید: ۱۸۹۴۷۱
یک کارشناس در گفتگو با «خطوط» بازار امروز بورس را تشریح کرد؛
کارشناس بازار سرمایه معتقد است: در راستای حمایت از بازار سرمایه حضور رئیس سازمان بورس در ستاد اقتصادی دولت می‌تواند موضوعات مرتبط با صنایع بورسی را با جدیت بیشتر پیگیری کند.
کد خبر: ۶۲۸۳
نویسنده : مریم بهنام راد

بورس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در حالی شاخص کل بازار بورس امروز (چهارشنبه، ۱۵ دی‌ماه) با ۳۰۳ واحد افزایش، در جایگاه یک میلیون و ۳۶۳ هزار واحدی قرار گرفت که برخی کارشناسان حضور رییس سازمان بورس در ستاد اقتصادی دولت را دلیل رشد شاخص بورس می‌دانند.

در معاملات امروز بیش از سه میلیارد و ۵۴۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۰ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۵۱۰ واحد کاهش به ۳۵۹ هزار و ۴۷۱ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۳۲۱ واحد افت به ۲۲۶ هزار و ۴۳ واحد رسید.

شاخص بازار اول، یک هزار و ۲۳۱ واحد افزایش و شاخص بازار دوم، ۲ هزار و ۵۲۵ واحد کاهش داشت.

سهراب هاشمی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خطوط در خصوص حال و هوای روز‌های بورس می‌گوید: حضور رییس سازمان بورس در ستاد اقتصادی دولت یک تصمیم کاملاً مثبت است. بدنبال تصمیمات در خصوص انتشار اوراق و موضوعات مرتبط با صنایع بورسی در ستاد اقتصادی دولت، حضور رئیس سازمان برای شفاف سازی و همچنین پیگیری امور به موقع و برای بازار سرمایه امید وار کننده است.

این کارشناس بازار ادامه داد: امروز شاخص کل بازار بورس با ۳۰۳ واحد افزایش در جایگاه یک میلیون و ۳۶۳ هزار واحدی قرار گرفت که نسبت به روز گذشته رشد قابل توجهی داشت.

هاشمی در پاسخ به این سوال که وضعیت بازار برای هفته آینده چطور پیش بینی می‌شود، گفت: انتظار برای بازگشت شرایط عادی به بورس کمی عجولانه است. چراکه هنوزبر سر مصوبات ده‌گانه اخیر دولت برای حمایت از بازار سرمایه، کاهش مالیات‌ها و احتمالات کسری بودجه دولت، نقل و انتقالات سهام و اختصاص بودجه‌ای برای صندوق تثبیت بازار سرمایه و نرخ تسعیر ارزهمچنان ابهامات و اختلاف دید گاه‌هایی وجود دارد.

وی تصریح داشت: باید در راستای حمایت از بازار این موضوعات شفاف سازی و برنامه‌های اجرایی آن اعلام شود.

برچسب ها: شاخص بورس سازمان بورس رشد بورس
ارسال نظر
آخرین اخبار