۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
تعداد بازدید: ۴۷۴۵۷
در حالی بورس امروز افزایش سه هزار و ۲۱۱ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۲۸۴ هزار واحد رسید که یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است؛ بورس به خبر‌های داخلی و خارجی واکنش نشان می‌دهد، اما بهترین مولفه برای صعود شاخص بورس تزریق نقدینگی به بازار سرمایه است.
کد خبر: ۱۰۱۲۳
نویسنده : مریم بهنام راد

بورس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در ادامه معاملات امروز بازار سهام بیش از هشت میلیارد و ۹۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۱۴ هزار و ۸۱۴ میلیارد ریال و در بیش از ۶۱۲ هزار و ۷۴۴ نوبت معامله شد.

رضا زیارتی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط گفت: ادامه روند صعودبورس بستگی به شرایط و سیاست‌های داخلی و خارجی دارد.

وی ادامه داد: بورس تهران این روز‌ها به واسطه خبر‌های مختلف واکنش‌هایی را از خود نشان می‌دهد. البته تا قبل از این بازار خیلی در برابر خبر‌های خارجی و داخلی واکنش نشان می‌داد.

زیارتی یادآور شد: وضعیت بورس خیلی شکننده نیست، اما سهامداران با احتیاط دست به کار شده اند و برخی سهام‌ها باعث رشد شاخص شد. سهامداران باید مراقب باشند که صف فروش سهام تشکیل نشود. اگر وضعیت بورس با همین روال پیش برود تا پایان هفته می‌توان انتظار رشد شاخص را داشته باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه تأکید داشت: بورس نیاز به نقدینگی دارد و این روز‌ها سهام‌های بالا توانایی تقویت بورس را دارد و این شرایط به نفع شاخص بورس بوده است.

زیارتی ادامه داد: بازار در انتظار رسیدن خبر‌های خوبی از مذاکرات و همچنین بهبود وضعیت نقدینگی است.

چرا بورس صعودی ماند؟

تشدید تنش‌ها میان روسیه و اوکراین موجب اختلال در عرضه نفت شد. ابن موضوع موجب شد قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی بیش از دو دلار افزایش یابد و به حدود ۹۵ دلار برسد. از سوی دیگر احتمال رسیدن به ۱۰۰ دلار برای هر بشکه نفت وجود دارد.

در بازار سرمایه ایران نیز چند نماد مرتبط با نفت روند افزایشی داشتند، به نحوی که نماد‌های شبندر، شپنا، شتران، و شبریز در گروه نماد‌هایی قرار گرفتند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس امروز داشتند.

رشد سهام پتروشیمی‌ها

بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌وزن ۰٫۲ درصد افزایش داشت و به محدوده ۳۲۷ هزار و ۸۸۱ واحدی رسید. معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۳۵۵ هزار و ۴۷۷ معامله به ارزش ۳۱ هزار و ۴۰۶ میلیارد تومان انجام دادند.

شاخص فرابورس رشد کرد

در روز سه‌شنبه شاخص فرابورس با افزایش ۱۵ واحدی به محدوده ۱۷ هزار و ۵۲۸ واحدی رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۲۵۰ هزار و ۵۶۱ معامله بود.

بیش از سه درصد از نماد‌ها معادل ۱۱۵ نماد رشد داشتند. ۹۰ نماد نیز روند نزولی به خود گرفتند.ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود سه هزار و ۵۵ میلیارد تومان رسید

برچسب ها: سازمان بورس شاخص بورس ریزش بورس آینده بورس رشد بورس
ارسال نظر
آخرین اخبار