۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
تعداد بازدید: ۲۹۶۵۴۷
کارشناس بازار سرمایه واکنش بازار به خبر معافیت برخی تحریم‌ها را خیلی تأثیرگذار بر بازار سرمایه نمی‌داند، گفت: بی اعتمادی بازار به انتشار برخی خبر‌ها کاملاً طبیعی است. تا زمانی که چنین طرح‌ها و خبر‌ها عملی نشود، بازار همچنان به آینده وضعیت خود نگران است.
کد خبر: ۸۸۶۹
نویسنده : مهرشاد نبی

  بورس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، این روزها شاخص بورس نوساناتی مثبت اما کند و با احتیاط را تجربه می کند.

سهراب هاشمی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط گفت: انتشار خبرمعافیت برخی تحریم‌های هسته‌ای از سوی آمریکا نتوانست تأثیر زیادی بر بازار سرمایه داشته باشد.

هاشمی گفت: هنوز بازار به برخی خبر‌ها اعتماد ندارد. چرا که تا کنون هیچ یک از خبر‌های برجامی محقق نشده است.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: البته هیچ گاه بازار سرمایه قابلیت پیش بینی ندارد و نداشته است، اما اگر برخی از تناقضات در سیاست‌های اقتصادی دولت برطرف شود، احتمال بازخورد موثری از بازار سرمایه خواهیم داشت.

این فعال بازار سرمایه تأکید داشت: همزمان با اعلام و انتشار خبر معافیت برخی از تحریم ها، دلار با کاهش قیمت مواجه شد همین موضوع شوک جدیدی به بازار سرمایه وارد کرد هرچند این بازار توانست تا پایان روز جاری از ریزش شاخص‌ها جلوگیری کند.

هاشمی ادامه داد: باید فضای اعتماد به بازار سرمایه بازگردد. در غیر این صورت هیچ خبری نمی‌تواند تا زمان اجرای آن، شاخص بورس را وادار به رشد کند.

وی تصریح داشت: بازار نیاز به تحریک بیشتری از سوی سیاست‌های دولت و داخلی دارد. برخی بی اعتمادی‌ها به عدم تحقق برنامه متولیان این بخش باز می‌گردد.

به گفته هاشمی؛ تزریق نقدینگی و حمایت از بازار سرمایه وعده‌ای است که دولت سیزدهم داده و موظف به اجرای آن است.

وی تصریح داشت: با لغو تحریم‌های هسته‌ای قطعاً دست دولت در تأمین بودجه سال بازتر خواهد شد و همین موضوع می‌تواند ایجاد فضای رقابتی‌تر‌ی در بازار سرمایه ایجاد کند.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که وضعیت بازار در هفته جاری چگونه ارزیابی می‌شود گفت: همانطور که بار‌ها تأکید شده بازار سرمایه هیچ وقت قابل پیش بینی نبوده چراکه همواره با انتشار خبرداخلی و یا خارجی تغییر در سیاست‌های حمایتی دولت ایجاد می‌شود که این شوک بزرگی به این بازار وارد می‌کند.

وی تصریح داشت: از این رو بورس هیچ گاه نتوانسته همزمان با خبر‌های خوب تأثیرات مناسبی در بازار نشان دهد.

هاشمی تأکید داشت: اگرمحدودیت‌های تحریم به طور تدریجی کاهش یابد و دولت به وظیفه خود یعنی حمایت از بورس توجه کند، احتمال هفته خوبی برای بورس طبیعی و دور از انتظار نخواهد بود.

برچسب ها: سازمان بورس شاخص بورس بورس ایران ریزش بورس آینده بورس رشد بورس
ارسال نظر
آخرین اخبار