۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
تعداد بازدید: ۱۵۲۴۲۷
هاشمی گفت: متولیان بر تورم ۳۰ درصدی تاکید دارند در حالی که شرایط اقتصاد کشور تورم بالای ۶۰ درصد را نشان می‌دهد. همین شرایط پیش بینی روز‌های سبز برای بورس را بسیار سخت کرده است.
کد خبر: ۷۹۳۷
نویسنده : مریم بهنام راد

 بورس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، امروز در ادامه روز‌های سرخ بازار، سقوط آزاد بورس همچنان ادامه دارد و شاخص کل بورس هم امروز هم بیش از ۲۶ هزار واحد کاهش یافت.
شاخص کل بورس امروز با ۲۶ هزار و ۶۶۱ واحد سقوط در رقم یک میلیون و ۲۰۸ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۶۹۰۸ واحد کاهش یافت و رقم ۳۱۷ هزار و ۶۶ واحد را ثبت کرد.

معامله‌گران این بازار ۳۰۶ هزار معامله به ارزش ۳۶ هزار و ۵۲۵ میلیارد ریال انجام دادند. فرابورس به کانال ۱۶ هزار واحد عقب نشینی کرد. روند نزولی در فرابورس هم ادامه دارد به طوری که شاخص کل این بازار با ۲۸۹ واحد کاهش در رقم ۱۶ هزار و ۹۵۴ واحد ایستاد.در این بازار ۱۴۹ هزار معامله به ارزش ۱۹ هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال انجام شد. در بازار تنها ۲۵ نماد به ارزش ۶۵۵ میلیارد ریال صف خرید و در مقابل ۲۷۹ نماد به ارزش ۷۲۹۵ میلیارد ریال صف فروش بودند.

روز‌های پُر حاشیه بورس

سهراب هاشمی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط گفت: گرانی تورم و عدم ثبات نرخ آن تمام پیش بینی‌ها برای بازار سرمایه را متغیر کرده است و انتظار برای ثبات بخشی به بازار سرمایه را وارد یک پیچیدگی خاص کرده است.

وی ادامه داد: تاکنون بسیاری از راهکار‌های دولت برای تامین بودجه و از همه مهمتر حمایت از بازار‌های مولد تورم‌زا بوده است. هرچند خود دولت می‌داند اثرات تورمی بر جای مانده از سیاست‌های ناکارآمد هزینه دولت را افزایش می‌دهد و تنها شاید در یک مقطع کوتاه باعث تأمین مالی برای دولت شود، اما در نهایت چند برابر همین درآمد اشتباه را باید صرف هزینه‌های جانبی برجای مانده از اجرای سیاست‌های اشتباه کند.

هاشمی تأکید داشت: بااین حساب پیش بینی برای بازار سرمایه ریسک بزرگی است. اما شرایط سال گذشته این بازار نشان می‌دهد که این بازار می‌تواند از بحران ریزش شاخص خلاص شود.
وی تصریح داشت: امسال به ویژه در این یک ماه اخیرهمچنان عدم اطمینان سهامداران شرایط نوسانی در بازار بورس را رقم زده است. تمام این تلاطم شاخص در بازار به موضوع تورم مزمن در اقتصاد کشور باز می‌گردد.

به گفته هاشمی، افزایش هزینه خانوار‌ها و گرانی تولید و کاهش سرمایه‌های مردم عواملی برای عدم اعتماد سهامداران به بازار بی انگیزش است. هرچند دولت سعی دارد با وعده وضعیت نامناسب بورس را سرپوشانی کند، اما واقعیت از چشم مردم دور نیست.

وی ادامه داد: باید بهانه‌ها برای ادامه روز‌های سخت بورس برداشته شود چراکه در صورت ادامه این روند ضربه سنگین خروج سرمایه‌ها از بازار به اقتصاد کشور غیر قابل جبران خواهد بود.

برچسب ها: سازمان بورس شاخص بورس بورس ایران ریزش بورس
ارسال نظر
آخرین اخبار