۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
تعداد بازدید: ۶۸۱۴۴
«خطوط» فعالیت بازار سرمایه را بررسی می‌کند
در حالی روند نزولی در بازار سرمایه همچنان ادامه دارد و شاخص کل بورس امروز هم قرمزرنگ بود که یک کارشناس بازار سرمایه می گوید: کاهش ورود نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت باعث تقویت تمایل فعالان این بازار به سمت نمادهای کوچک شد.
کد خبر: ۱۰۴۱۵
نویسنده : مریم بهنام راد

 شاخص بورس

محمد معین پور کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط گفت: وضعیت نقدینگی و ریزش شاخص همواره در ارتبط هستند. این روز‌ها به دلیل موقعیت آخرین روز‌های سال نقدینگی کمتری به بازار تزریق می‌شود. اما از سوی دیگر عدم نتیجه نهایی مذاکرات وین نیز مانع اصلی ورود نقدینگی به بازار شده است.
معین پور گفت: بازار در تنش تعیین تکلیف است و همین موضوع وضعیت صف‌های فروش را نسبت به روز‌های قبل تغییر داده است.
این کارشناس بازار سرمایه گفت: عدم اعتماد سهامداران به خبر‌های سیاسی داخلی و خارجی مانع از رشد نقدینگی در بازار شده است.
وی تصریح داشت: این روز‌ها نماد‌های کوچک مورد استقبال سهامداران قرار گرفته، اما این موضوع نمی‌تواند بازار را وارد مرحله رشد قرار بدهد.
ریزش شاخص کل
شاخص کل بورس تهران، امروز در ابتدای معاملات، با اُفت ۴۲۴ واحدی آغاز به کار کرد. شاخص کل بورس امروز با ۳۵۷۲ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۲۷۹ هزار واحد ایستاد. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن ۱۲۷۴ واحد افزایش یافت و رقم ۳۳۰ هزار و ۷۹۲ واحد را ثبت کرد.
معامله‌گران این بازار ۲۷۶ هزار معامله به ارزش ۲۶ هزار و ۲۹۵ میلیارد ریال انجام دادند.
افزایش شاخص فرابورس
شاخص کل فرابورس امروز هفت واحد افزایش یافت و در رقم ۱۷ هزار و ۶۴۱ واحد ایستاد. معامله‌گران این بازار ۲۰۴ هزار معامله انجام دادند که ۵۹ هزار و ۳۳۴ میلیارد ریال ارزش داشت.
این در حالی است که در بازار امروز ۱۱۱ نماد به ارزش ۲۶۴۹ میلیارد ریال صف خرید و ۵۸ نماد به ارزش ۹۴۲ میلیارد ریال صف فروش بودند

برچسب ها: سازمان بورس شاخص بورس ریزش بورس
ارسال نظر
آخرین اخبار