۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
تعداد بازدید: ۱۰۵۶۲
در حالی بورس امروز با افت ۸۴۵ واحدی به محدوده یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد رسید که کارشناس بازار سرمایه معتقد است؛ تزریق به موقع نقدینگی به بورس می‌تواند شرایط رکود این بازار را کاهش دهد.
کد خبر: ۹۸۰۷
نویسنده : مریم بهنام راد

بورس

سهراب هاشمی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط گفت: خریدار و فروشنده هر کدام در بازار نقش مهمی را ایفا نمی‌کنند و هر دو طرف علی رغم بازار متعادل بدنبال قیمت‌های مناسب در بازارسهام هستند.

به گفته هاشمی؛ بازار سرمایه این روز‌ها به دلایل مختلفی در بلاتکلیفی بسر می‌برد و نقش خریدار و فروشنده در این بازار کاملاً خنثی شده است. بازار گردانان در بازار با احتیاط عمل می‌کنند واحتمال ادامه این شرایط در هفته آینده هم وجود دارد.

این کارشناس بازار سرمایه تأکید داشت: با تزریق به موقع نقدینگی به بازار تا حد زیادی از نگرانی بازار و سهامداران فعال در بازار کاسته می‌شود.  تزریق پول به بازار اعتماد سازی می‌کند و در این موقع علی رغم ابهام در برخی مسائل مانند سرنوشت برجام و بودجه، خریدار بدنبال سهم خواهی خود از بازار خواهد بود.

وی تأکید داشت: حال این روز‌های بازار سرمایه خوب نیست. هرچند هیچ تنش جدی در بازار سرمایه وجود ندارد، اما سردرگمی سهامداران به دلیل برخی از سیاست‌های داخلی و خارجی توانست ترمز رشد بورس را برای هفته دوم بکشد.

شاخص کل هم‌وزن بورس کاهش ناچیز داشت

بورس امروز افت ۸۴۵ واحدی معادل ۰٫۰۷ درصدی را ثبت کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد رسید.

امروز نیز افزایش سرمایه ۱۶۳ هزار و ۶۰۱ میلیارد و ۳۴۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی شستا معادل ۱۰۵۲ درصدی روی پرتفوی سهامداران نشست.

براساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌وزن ۰٫۰۷ درصد افت داشت و به محدوده ۳۲۵ هزار و ۲۸۳ واحد رسید.معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۲۹۶ هزار و ۵۹۳ معامله به ارزش ۲۴ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نماد‌های شتران، خودور، شپنا، شبندر، وتجارت، تاپیکو و وبملت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نماد‌های ومعادن، نوری، ونیکی، کویر و فولاد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

افت شاخص فرابورس

در روز چهارشنبه شاخص فرابورس با افت یک واحدی به محدوده ۱۷ هزار و ۵۲۸ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز به ۷۱۵ هزار و ۷۱۹ معامله رسید. امروز نماد‌های تجلی، فزر، اتکای، آریا، بمپنا و کلر تاثیر مثبت و نماد‌های شرانل، فرابورس، توسن، وملل نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

همچنین نماد‌های فزر، تجلی، توسن، فرابورس، کرمان، مدیریت و گدنا نیز لقب نماد‌های پرتراکنش فرابورس را گرفتند.

بیش از سه درصد از نماد‌ها معادل ۸۶ نماد رشد داشتند. ۱۱۷ نماد نیز روند نزولی به خود گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود دو هزار و ۴۳۵ میلیارد تومان رسید.

برچسب ها: سازمان بورس شاخص بورس ریزش بورس
ارسال نظر
آخرین اخبار