۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
تعداد بازدید: ۳۶۴۴۱۸
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: نگاه بورس به وضعیت قیمت ارز تا پایان هفته ادامه خواهد داشت. هر خبری مبنی بر تغییر قیمت ارز در بازار واکنش بورس را به همراه خواهد داشت. اما سهامداران خُرد از این ریزش‌های مقطعی نگران نباشند.
کد خبر: ۹۰۵۷
نویسنده : مریم بهنام راد

بورس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به دنبال روز گذشته بورس امروزهم افت بیش از هفت هزار واحدی را تجربه کرد و به محدوده یک میلیون و ۲۷۴ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز کمتر از یک درصد کاهش یافت.

این در حالی است که روز گذشته شاخص کل بورس با کاهش ۲۲ هزار و ۴۴۸ واحدی به یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد رسید.  امروز شاخص کل بورس کاهش هفت هزار و ۵۶۱ واحدی داشت و در نهایت به محدوده یک میلیون و ۲۷۴ هزار واحد رسید.

این شاخص در دو روز گذشته از کانال ۱٫۳ میلیونی خارج و وارد محدوده ۱٫۲ میلیونی شده است.

براساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌وزن ۰٫۷۷ درصد افت داشت و به محدوده ۳۲۳ هزار و ۹۸۴ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۳۲۰ هزار و ۷۹۰ معامله به ارزش ۳۳ هزار و ۷۷۶ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نماد‌های فولاد، فملی، خودرو، پارسان، شپدیس، نوری و خساپا بیشترین تاثیر منفی و نماد‌های ومعادن، شتران و بوعلی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

فرابورس کاهشی شد

در روز دوشنبه شاخص فرابورس با کاهش حدود چهار واحدی به محدوده ۱۷ هزار و ۳۷۳ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۱۶۴ هزار و ۰۶۸ معامله بود. بیش از سه درصد از نماد‌ها معادل ۷۱ نماد رشد داشتند. ۲۱۵ نماد نیز روند نزولی به خود گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود دو هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان رسید.

دلیل ریزش شاخص طبیعی است؟

در همین رابطه محمد نظری، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط گفت: بورس روز‌های پُر فراز و نشیبی را گذرانده و امروز با کوچکترین بهانه‌ای ریزش را ترجیح می‌دهد.

وی ادامه داد: عدم اعتماد بورس به خبر‌های خوب موضوعی است که مدت هاست نگرانی سهامداران خُرد در بازار را بیشتر کرده است.

به گفته نظری، طی دو سه روز گذشته به دلیل کاهش قیمت ارز، بازار سرمایه هم ساکت نبود و نسبت به این تغییر قیمت واکنش نشان داده است.

وی ادامه داد: البته این روند بسیار طبیعی است و تا ثبات قیمت ارز و از همه مهمتر ادامه خبر خبر‌های برجامی همین وضعیت ادامه خواهد داشت.  بازار بورس بدنبال تغییر قیمت ارز است و هر گاه مسیر نرخ ارز تغییر کند واکنش بازار سرمایه به آن سریع نشان داده می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر وضعیت ریزش قیمت ارز ادامه داشته باشد قطعاً ریزش شاخص هم استمرار خواهد داشت.

برچسب ها: سازمان بورس شاخص بورس بورس ایران ریزش بورس آینده بورس
ارسال نظر
آخرین اخبار