۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
تعداد بازدید: ۱۳۰۶۵۶
بورس در آخرین روز کاری هفته با رشد بیش از شش هزار واحدی به یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد رسید، اما یک تحلیلگربازار سرمایه می‌گوید: احتمال ریزش شاخص طی هفته‌های آینده به دنبال عدم انتشار به موقع خبر‌های خوب برجامی وجود دارد.
کد خبر: ۹۱۸۶
نویسنده : مریم بهنام راد

  بورس

 سهراب هاشمی تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط گفت: در آخرین روز کاری هفته شاهد رشد نسبی شاخص در بازار هستیم اما قطعاً به دلیل نبود شفافیت در خبرهای برجامی، بودجه و سرنوشت قیمت ارز احتمال ریزش شاخص طی روزهای آینده وجود دارد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: به دلیل عدم ابهام زدایی از برخی مصوبات بودجه‌ای، بورس هنوز در تردید به سر می‌برد. به دلیل انتشار برخی خبر‌های برجامی، بازار ارز نیز روند کاهشی به خود گرفته از این رو قیمت ارز در تعیین سرنوشت بازار بورس را در دست گرفته است.

وی ادامه داد: سهامداران همچنان باید در انتظار وضعیت بورس بمانند، اما ترس و عجله در فروش سهام نادرست و غیر منطقی است.

گفتنی است طی هفته جاری سهامداران بازار سرمایه با امیدواری نسبت به اخبار توافق در مذاکرات برجام کمتر در صف فروش سهم خود ایستادند اما این امیدواری تا کی ادامه خواهد داشت؟ اغلب کارشناسان اقتصادی و بازار سرمایه معتقد به پیگیری خبرها و حذر از تصمیم عجولانه در این بازار دارند اما از سال گذشتته و در پی نوسانات شدید بورس که منجر به زیانهای شدید سهامداران شد سرمایه گذاران در این بازار نسبت به خبهرا واکنهشای احساسی و بعضا لحظه ای نشان داده و با کوچکترین سیگنال منفی که در خبرها منتشر شود اقدام به فروش دارایی خود می نمایند.

برچسب ها: سازمان بورس بورس ایران ریزش بورس رشد بورس
ارسال نظر
آخرین اخبار