۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
تعداد بازدید: ۴۳۲۷۵۸
یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت: انتظار برای بازگشت شاخص به روند صعودی زیاد نبود اما احتمال ریزش شاخص در هفته آینده به دلیل برخی ابهامات زیاد است.
کد خبر: ۱۲۲۸۳
نویسنده : مریم بهنام راد

بورس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، برخلاف روز گذشته که روند حرکت شاخص‌های بازار سرمایه تحت تاثیر بخشنامه عوارض صادراتی بر محصولات معدنی نزولی بود شاخص کل بورس امروز ۲۴ فروردین توانست هشت هزار و ۹۹ واحد افزایش یابد.

روشنک اسد زاده تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط گفت: احتمال ادامه روند صعود شاخص در هفته آینده بسیار کم است.

وی با اشاره به اینکه برخی از دستور العمل‌ها مانند بخشنامه عوارض صادراتی محصولات معدنی می‌تواند بازار را تحت تأثیر قرار دهد، گفت: ماهیت بازارسرمایه با سایر بازار‌های موازی متفاوت است. افزایش نرخ دلار، محدودیت‌های صادراتی و عوامل دیگر می‌تواند به رشد شاخص بورس کمک کند.

اسد زاده ادامه داد: صدوربخشنامه‌های متعدد در مدت زمان کوتاه بورس را در مسیر اشتباه و ریزش قرار می‌دهد. از این رو شوک حاصل از این جریان سازی‌ها مدت زمانی گریبان بورس را می‌گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به موقعیت شرکت‌های صادراتی گفت: این شرکت‌ها با هر تکانی در مسیر صدور دستور العمل‌های جدید مورد ترکش قرار می‌گیرند. به این معنی که شرکت‌های صادراتی به دنبال راهی برای تقویت سهام‌های خود در بورس می‌باشند.

به گفته این تحلیلگر بورس؛ امروز با ورود نقدینگی به بازارسهام از سوی حقیقی‌ها بازار کمی متفاوت‌تر از روز قبل شد، اما این جریان به دلیل مقطعی بودن ادامه نخواهد داشت.

وی تصریح داشت: احتمال ریزش شاخص در هفته آینده به دلیل برخی ابهامات در نحوه اجرای برنامه‌ها از جمله پایداری نقدینگی در بازار سهام، بی خبری از نتایج مذاکرات و ثبات نرخ ارز وجود دارد.
بررسی رفتار بورس بازان در روز گذشته نشان می‌دهد که تردید‌ها از روز دوشنبه همین هفته آغاز شده بود و احتمالا در روز‌های آینده نیز تکرار شود. اگر بازار در روز‌های آینده شاهد همین تردید حقیقی‌ها باشد، امکان ریزش شاخص کل بورس در هفته آینده بالاست.

بازار ورودی حقیقی‌ها به بورس چقدر بود؟

رشد هشت هزار و ۹۹ واحدی (۰.۵۶درصد) شاخص کل بورس را در ارتفاع یک میلیون و ۴۵۴ هزار واحدی قرار داد.

این در حالی است که در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۵۰ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد چهار هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۵ درصد یعنی سه هزار و ۹۵۰ میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان یک درصد از کل معاملات شد

بازگشت دوباره فرابورس به کانال ۲۰ هزار واحد

شاخص کل فرابورس امروز توانست با ۱۰۹ واحد افزایش دوباره وارد کانال ۲۰ هزار واحد شده و رقم ۲۰ هزار و ۳۸ واحد را ثبت کند. در این بازار ۲۱۰ هزار معامله به ارزش ۶۷ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال انجام شد.

در بازار امروز ۱۲۹ نماد به ارزش ۳۷۷۰ میلیارد ریال صف خرید و ۲۸ نماد به ارزش ۲۶۳ میلیارد ریال صف فروش بودند.

برچسب ها: سازمان بورس شاخص بورس بورس ایران ریزش بورس آینده بورس رشد بورس عوامل ریزش بورس
ارسال نظر
آخرین اخبار