۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
تعداد بازدید: ۵۲۰۹۰۶
کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: برای حفظ وضعیت فعلی بازار و جلوگیری از کاهش‌های بی دلیل شاخص در بورس باید اعتماد از دست رفته به مردم بازگردد.
کد خبر: ۸۴۲۳
نویسنده : مریم بهنام راد

بورس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، از ابتدای هفته تا کنون ورق شاخص بورس به مسیر رشد برگشته و سهامداران باامید بیشتری در این بازار فعال هستند.
شاخص کل بورس امروز با بیش از ۱۰ هزار واحد مثبت در کانال یک میلیون و ۲۹۴ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز در ادامه روند مثبت چند روز گذشته ۰٫۹ درصد رشد داشت.
در روز رشد اکثر سهم‌های بازار سرمایه نماد‌های وبملت، فولاد و کگل تاثیر مثبت بیشتری را در شاخص کل ثبت کردند. ارزش کل معاملات بورس نیز امروز بیش از ۴۵۰۰ میلیارد تومان بود که رشد قابل توجهی نسبت به هفته گذشته و حتی دیروز داشت.
فراورده‌های نفتی، خودرو و فلزات اساسی برترین گروه‌های صنعتی بازار سهام بودند. بیشترین ارزش معامله نیز امروز برای پالایش، دارا یکم و شتران و بیشترین حجم معامله برای خودرو، شتران و خساپا ثبت شد.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۸۷ واحد رشد در کانال ۱۷ هزار و ۶۱۸ واحد قرار گرفت. زاگرس، شگویا و هرمز بیشترین تاثیر مثبت در شاخص کل فرابورس را ثبت کردند.
محمد نظری کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط گفت: افزایش تقاضا به همراه رشد معاملات با عرضه‌های زیاد تا پایان کار بازار امروزحفظ و ادامه داشت.
نظری گفت: امروز صف خرید در بسیاری از سهم‌های بازار افزایش داشت و احتمالاً این رویه برای فردا نیز ادامه خواهد داشت.
این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که ادامه چنین وضعیتی تا چه زمانی پیش بینی می‌شود، گفت: اگر اعتماد از دست رفته در بازار سرمایه با توجه به حمایت از متغیر‌ها والزامات اقتصادی حفظ شود؛ قطعاً فضای بازار با هدف رشد ادامه دار خواهد بود.
وی تصریح داشت: البته پس از گذشت چند روز صعود شاخص در بازار، بورس می‌تواند به استراحت کوتاه و طبیعی برود که این موضوع با ریزش‌های ناگهانی در بازار متفاوت خواهد بود.

برچسب ها: سازمان بورس شاخص بورس بورس ایران بورس تهران ریزش بورس رشد بورس
ارسال نظر
آخرین اخبار