۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
تعداد بازدید: ۶۲۷۴۱
«خطوط» از بازار سرمایه گزارش می‌دهد؛
روند نزولی در بازار سرمایه همچنان مانند روز‌های گذشته ادامه دارد و شاخص کل بورس امروز بیش از ۷ هزار واحد کاهش یافت. این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان این روند تا پایان و اعلام نتایج مذاکرات برجام ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۹۸۱
نویسنده : مریم بهنام راد

بورس

محمد نظری کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط گفت: هنوز شرایط سخت به بازار سرمایه وارد نشده، اما بلاتکلیفی وضعیت این بازار را برهم زده و سقوط شاخص در بازار ادامه دارد.

وی ادامه داد: سهامداران با احتیاط وضعیت بازار را رصد می‌کنند و هیچ گاه در چنین شرایطی اقدام به خرید‌های سنگین نمی‌کنند.

نظری معتقداست؛ همین احتیاط در معاملات بورس الزامی است، اما با این حال تضمین‌های اجرایی می‌تواند تغییری در روند بورس ایجاد کند.

این کارشناس بازار ادامه داد: خروج آهسته نقدینگی از بازار به دلیل نگرانی برخی سهامداران خیلی منطقی نیست، اما همین وضعیت رشد شاخص بورس را نزولی کرده است.

وی ادامه داد: هرچند سیگنال‌های خوبی از نشست برجام آمده، اما سهامداران فقط به اجرای برنامه‌ها اعتماد می‌کند.

وی تصریح داشت: از این رو احتمال اُفت شاخص تا پایان هفته جاری وجود دارد. اما بازار با تجمیع در صف فروش مواجه نشده است و این بهترین شرایط برای بازار سرمایه است.

ارزش سهام‌ها چقدر بود؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروزبا هفت هزار و ۷۸۵ واحد کاهش، در ارتفاع یک میلیون و ۲۷۴ هزار واحدی قرار گرفت.

در معاملات امروز کل بازار سهام بیش از هفت میلیارد و ۴۴۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۲ هزار و ۷۵۶ میلیارد ریال و در بیش از ۵۸۸ هزار و ۸۴ نوبت معامله شد.
در ادامه روند انجام شده در بازار سهام، در معاملات امروز بورس تهران بیش از چهار میلیارد و ۹۲۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۸ هزار و ۹۲۲ میلیارد ریال و در ۳۲۴ هزار و ۵۱۷ نوبت معامله شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۶۵۷ واحد کاهش به ۳۲۴ هزار و ۴۳۱ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۴۱۲ واحد افت به ۲۰۳‌هزار و ۴۴۴ واحد رسید.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۳۶ واحد کاهش داشت و به ۱۷ هزار و ۴۷۶ واحد رسید.
همچنین در این بازار ۲ میلیارد و ۵۲۱ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۳ هزار و ۸۳۴ میلیارد ریال داد و ستد شد. تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۶۳ هزار و ۵۶۷ نوبت بود.

برچسب ها: سازمان بورس بورس تهران ریزش بورس عوامل ریزش بورس
ارسال نظر
آخرین اخبار