۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
تعداد بازدید: ۶۸۱۵۸۹
عملکرد امروز بورس در گزارش خطوط بررسی می شود:
فعال بازارسرمایه با توجه به منفی شدن شاخص بورس گفت: ادامه خروج نقدینگی و تشکیل صف‌های فروش در بازار زنگ خطری جدی برای بورس است که با یک تلنگر می‌توان از ادامه و افزایش ریزش‌ها در بازار جلوگیری کرد.
کد خبر: ۶۱۷۱
نویسنده : مریم بهنام راد

بورس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شاخص کل بورس امروز با ۱۳ هزار و ۲۰۰ واحد افت و شاخص کل فرابورس با ۱۶۳ واحد افت همراه بود.
در پایان معاملات امروز (۱۴ دی ماه) شاخص کل با ۱۳ هزار و ۲۰۰ واحد افت به رقم یک میلیون و ۳۶۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن با ۳ هزار و ۲۰۰ واحد کاهش به رقم ۳۵۹ هزار و ۹۰۰ واحد رسید.

در معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و ۲۶۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۳ هزار و ۵۸۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با سه‌هزار و ۲۶۳ واحد کاهش به ۳۵۹ هزار و ۹۸۲ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۲ هزار و ۵۱ واحد افت به ۲۲۶ هزار و ۳۶۴ واحد رسید.
شاخص بازار اول، ۱۲ هزار و ۶۹۵ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۷ هزار و ۴۰۱ واحد کاهش داشتند.

امروز نماد‌های فولاد، کچاد، شپدیس، فارس، شبندر، خودرو و شتران تاثیر منفی بر شاخص کل داشت. پرتراکنش‌ترین نماد‌های امروز خودرو، شسینا، برکت، کدما، انرژی ۳، شتران و فملی بودند.

بیشترین افزایش قیمت مربوط به نماد‌های بورسی خمحور، قلرست، ددام، خنصیر، خزر، قرن و وصنا و بیشترین کاهش قیمت مربوط به نماد‌های تکشا، فنورد، غنوش، غگرچجی، ختور، ثشاهد، غبشهر بود. نماد‌های افران، پارند، کمند، فردا، ارمغان، سپر و یاقوت بیشترین صف خرید و نماد‌های امین، وسخوز، وسرضوی، وسخراج، همای و ارمغان بیشترین صف فروش را داشتند.

بیشترین ارزش معامله را نماد‌های کمند، میدکو، پالایش، خاهن ۲ و کدما و بیشترین حجم معامله را نماد‌های خودرو، بصادر ۲، خپارس، خساپا، خاهن ۲، شسینا و خبهمن داشتند.

در بازار معاملات فرابورس نیز امروز (۱۴ دی ماه) شاخص کل فرابورس با ۱۶۳ واحد افت به رقم ۱۸ هزار و ۴۰۰ واحد رسید. امروز نماد‌های آریا، زاگرس، هرمز، غصینو، فرابورس و سمگا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در همین رابطه سلمان اکبری فعال بازار سرمایه در گفتگو با خطوط گفت: حال و هوای این روز‌های بازا رسرمایه خوبی و مناسب نیست.

اکبری می‌گوید: متأسفانه نقدینگی موجود در بازار به جای سرمایه گذاری به سمت دلالی رفته است از این رو بازارسرمایه نیاز به توجه ویژه‌ای دارد چرا‌که که با از بین رفتن بازار دلالی، تولید رشد خواهد کرد.

این فعال بازار سرمایه گفت: دولت و تیم اقتصادی باید با تدبیرجدید اعتماد مردم و سرمایه گذاران نسبت به بازار سرمایه و حوزه بورس که تا حدودی از بین رفته را بازگردانند.
وی تصریح داشت: موضوعاتی که باعث افزایش صف فروش در بازار می‌شود نگرانی بیشتری را به سهامداران منتقل کرده که این شرایط نه تنها به ضرر بازار سرمایه می‌باشد بلکه ساختار اقتصاد کشور را به سمتی خواهد برد که به بدنه بازار‌های مولد آسیب جدی وارد می‌کند.

برچسب ها: سازمان بورس شاخص بورس بورس تهران
ارسال نظر
آخرین اخبار