۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
تعداد بازدید: ۱۰۵۹۷۵
یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است؛ مدتی است که بورس به اخبار مثبت واکنش خوبی نشان نمی‌دهد. دلیل اصلی این نوع واکنش هم بی اعتمادی بورس به خبرهاست.
کد خبر: ۷۶۰۱
نویسنده : مریم بهنام راد

 بورس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شاخص کل در پایان معاملات بورسی امروز دوم بهمن ماه با رشد ۲ هزار واحدی همراه بود. یشترین تقاضا امروز مربوط به نماد‌های بورسی شتران، افران، کمند، فردا، ارمغان، سپر و فاذر و بیشترین عرضه مربوط به نماد‌های غدشت، وسخوز، شیراز، نوری، ذوب، وسخراج و تاراز بوده است.
در پایان معاملات امروز (۲ بهمن ماه) شاخص کل بازار بورس با رشد ۲ هزار و ۴۱۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن با هزار و ۴۴۴ واحد افزایش به رقم ۳۳۴ هزار و ۱۹۴ واحد رسید.
امروز نماد‌های فولاد، شپنا، شتران و شبندر تاثیر مثبت و نماد‌های نوری، رمپنا و شپدیس تاثیر منفی بر شاخص کل داشتند.
نماد‌های پر تراکنش امروز، شپنا، شبندر، نوریف خودرو، فولاد، فملی و خگستر بودند.
بیشترین افزایش قیمت به ازای هر سهم در معاملات امروز بازار بورس مربوط به جم‌پیلن، فباهنر، شتران، قهکمت، سخاش، سپا‌ها و دابور و بیشترین کاهش قیمت مربوط به بورس، حتوکا، خفنر، رتاپ، غاذر، کساوه و غکورش بودند.
بیشترین تقاضا امروز مربوط به نماد‌های بورسی شتران، افران، کمند، فردا، ارمغان، سپر و فاذر و بیشترین عرضه مربوط به نماد‌های غدشت، وسخوز، شیراز، نوری، ذوب، وسخراج و تاراز بوده است.
بیشترین ارزش معاملات امروز بازار مربوط به صخود، پالایش، امین یکم و کیان و بیشترین حجم معاملات مربوط به خودرو، شپنا، امین یکم و خساپا بود.
بر اساس پیغام نهاد ناظر، نماد معاملاتی شرکت شهد (قشهد) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله بود. نماد معاملاتی شرکت بورس اوراق بهادار تهران (بورس) نیز با توجه به انتشار اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی در تارنمای کدال در خصوص کاهش بیش از ۳۰ درصدی قیمت سهام به شماره پیگیری ۸۴۵۱۸۴ مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۰۲ و همچنین کارگزاران بورس اوراق بهادار (کبورس) و نهاد‌های مالی بورس اوراق بهادار (نبورس) با توجه بازگشایی نماد اصلی با محدودیت دامنه نوسان قیمت آماده انجام معامله بود.
همچنین نماد معاملاتی شرکت فعالان بورس انرژی (انرژی ۳) با توجه به انتشار اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی در تارنمای کدال در خصوص کاهش بیش از ۳۰ درصدی قیمت سهام به شماره پیگیری ۸۴۴۲۷۸ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۹ و همچنین نهاد‌های مالی بورس انرژی (انرژی ۱) و فعالان بورس انرژی (انرژی ۲) با توجه بازگشایی نماد اصلی با محدودیت دامنه نوسان قیمت آماده انجام معامله بودند. نماد معاملاتی شرکت پارس دارو (دپارس) با توجه به رفع تعلیق نماد معاملاتی با محدودیت نوسان قیمت آماده انجام معامله بود. نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه گذاری توسعه آذربایجان (وآذر)، موتورسازان تراکتورسازی ایران (خموتور)، صنعتی آما (فاما)، لیزینگ ایران (ولیز)، داده گستر عصر نوین (های وب)، سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی (وپترو) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب با محدودیت نوسان قیمت آماده انجام معامله بودند.
شاخص کل فرابورس امروز با ۸۴ واحد افت همراه بود و به رقم ۱۷ هزار و ۵۵۶ واحد رسید. امروز نماد‌های زاگرس، کگهر، ارفع، غصینو و فرابورس تاثیر منفی بر شاخص کل و خدیزل و اتکای تاثیر مثبت بر شاخص کل داشتند.
بی اعتمادی بیشترین آسیب را به بورس می‌زند
سهراب هاشمی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط گفت: رشد نسبی شاخص در ابتدای اولین روز هفته نشان از تقویت بورس نیست بلکه خبر تزریق نقدینگی به بازار چنین واکنشی را در پی داشت.
وی گفت: متأسفانه مدتی است که بورس به هر یک از خبر‌های مثبت واکنش خوبی نشان می‌دهد. از این رو از نیمه فعالیت بازار، شاخص روند نزولی را در پیش گرفت.
هاشمی ادامه داد: باید قبل از هر اقدامی اعتماد سازی به وعده‌ها و خبر‌ها در بورس تقویت شود.
این تحلیلگربازار سرمایه گفت: هر چند سهامداران امید به بازاری مطلوب دارند، اما نگرانی به عدم و یا تعلل در اجرای حمایت از بورس، روند رشد شاخص را متزلزل کرده است.

برچسب ها: سازمان بورس شاخص بورس بورس کالا بورس تهران
ارسال نظر
آخرین اخبار