۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
تعداد بازدید: ۱۲۶۶۴۵
صفاری گفت: بازار پول و سرمایه دو رقیب هستند، زیرا نرخ بهره تعیین می کند که مردم پول خود را در بانک بگذارند یا در بازار سرمایه با ریسک، سود بدست آورند.
کد خبر: ۴۵۱۴

مصطفی صفاری؛ کارشناس بازار سرمایه و بورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خطوط در رابطه با تاثیر بودجه ۱۴۰۱ بر بورس گفت: لایحه بودجه باید در کمیسیون‌ها و به ویژه کمیسیون تلفیق چکش کاری می شود و امکان تغییر ارقام اصولا تا ۳۰ درصد وجود دارد.
بودجه ۱۴۰۱ انقباضی است
وی ادامه داد: در لایحه بودجه؛ قیمت حامل‌های انرژی را برای صنایع انرژی بر افزایش داده اند از طرفی مالیات را ۴۰ درصد افزایش و ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف می کنند به معنای این است که بودجه ۱۴۰۱ انقباضی است.

هدف اصلی دولت در بودجه سال آینده/ بودجه ۱۴۰۱ برای تشویق سرمایه گذاری نیست!

کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه هدف اصلی دولت در بودجه سال آینده سرمایه داران هستند، عنوان کرد: رقمی که در بودجه تعریف شده برای تشویق سرمایه گذاری نیست به همین دلیل واکنش بازار سرمایه به این موضوع کاملا طبیعی بود.
وی اظهار کرد: دولت در لایحه بودجه ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کرده است، ولی شرکت‌های دارویی حدود دو ماه است که ارز برای واردات ندارند و دارو‌هایی که از قبل وارد کرده اند را استفاده میکنند.
ضرورت کاهش نرخ بهره بانکی برای رونق بورس
وی افزود: نرخ بهره بدون ریسک در بازار را به شدت افزایش داده اند بدین معنا که دیگر فرصت ریسک پذیری را کاهش داده اند، زیرا زمانی که می توان بدون دغدغه و استرس بهره پول در بانک را دریافت کنند دیگر نیازی به سرمایه گذاری در بازار‌هایی مثل بورس را نمی بینند.
صفاری خاطرنشان کرد: چنانچه نرخ بهره را تغییر ندهند شرایط بازار سرمایه روند کاهشی خواهد داشت. بازار پول و سرمایه دو رقیب هستند، زیرا نرخ بهره تعیین می کند که مردم پول خود را در بانک بگذارند یا در بازار سرمایه با ریسک، سود بدست آورند.
انتهای پیام/

برچسب ها: بورس کالا شاخص بورس آینده بورس
ارسال نظر
آخرین اخبار