۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
تعداد بازدید: ۷۲۲۹۷۳
خطوط از بازار سرمایه گزارش می‌دهد؛
در حالی روند حرکت بازار سرمایه امروز نزولی بود که شاخص کل بورس بیش از ۱۸ هزار واحد کاهش یافت. این در حالی است که بورس هفته‌هاست که هیچ واکنشی نسبت به خبر‌های خوب نداشته است.
کد خبر: ۵۸۷۴
نویسنده : مریم بهنام راد

بورس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حالا این روز‌ها تابلوی بورس قصد دارد نسبت به بودجه سال ۱۴۰۱ واکنش مثبت نشان دهد تا روند نزولی که از ماه‌ها قبل در پیش داشت را کنار بگذارد.

اما در اولین روز معاملاتی بازار، شاخص کل بورس با ۱۸ هزار و ۴۱۷ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۳۷۸ هزار واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۴۶۳۰ واحد سقوط کرد و در رقم ۳۶۳ هزار و ۴۶۹ واحد ایستاد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس بیش از ۱۷۱ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۸ هزار و ۶۶۴ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار دو میلیارد و ۹۷ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۱ هزار و ۸۲۸ میلیارد ریال داد و ستد شد. معامله گران این بازار ۳۴۰ هزار معامله به ارزش ۳۲ هزار و ۷۷۵ میلیارد ریال انجام دادند.

۸۶ نماد بورسی مثبت و ۳۰۵ نماد منفی بودند که از میان آن‌ها فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی پردیس، پتروشیمی نوری، معدنی و صنعتی چادرملو، سرمایه گذاری غدیر و ایران خودرو نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند. شاخص کل فرابورس هم امروز با ۱۷۱ واحد کاهش در رقم ۱۸ هزار و ۶۶۴ واحد ایستاد. در این بازار ۱۶۸ هزار معامله به ارزش ۲۱ هزار و ۷۵۳ میلیارد ریال انجام شد.

بازار سرمایه در تلاطم بودجه۱۴۰۱/تاثیرات قطعی نقدینگی بر بازار سرمایه

امید به بودجه، بورس را در گذر تلاطم قرار داده است. هرچند ابزار‌های لازم جهت رشد این بازار هنوز فراهم نیست، اما انتظار برای بازگشت بورس بر مدار صعود هم دور از انتظار نیست.
بودجه سال آینده که به نظر بسیاری از کارشناسان یکی از بهترین بودجه‌ها برای بازار سرمایه است، توانسته بورس را وارد فاز صعودی کند، اما این تعبیر تنها در قالب نظر و پیشنهاد می‌باشد. چراکه طبق سنوات گذشته هر وعده برای تحقق توسعه در این بازار روی کاغذ مانده و اجرای آن به تعویق افتاده است.

سهراب هاشمی کارشناس بازار سرمایه در این خصوص به پایگاه خبری تحلیلی خطوط گفت: شاید بودجه سال آینده از چند منظر برای رشد بورس مورد توجه قرار گرفته است، اما تحقق این برنامه‌ها مستلزم عزم جدی برای پویایی بازار سرمایه از سوی دولتمردان است.

به اعتقاد هاشمی؛ اثر کاهش اعتماد به بورس موضوعی است که بار‌ها کارشناسان عدم توجه مسئولین به موضوع اعتماد سازی بورس تأکید داشته و دارند. یعنی زمانی که بازار رونق پیدا می‌کند پول مردم وارد این بازار می‌شود، این به منزله اعتماد مردم به بورس است.

وی تصریح داشت: نباید بازار دچار رکود شود و پول‌های وارد شده بدون هیچ جایگزینی از آن خارج شود.

این کارشناس بازار سرمایه با تأکید بر اینکه امروز موضوع بودجه و بودجه ریزی برای سال ۱۴۰۱ بیش از هر موضوع دیگری اهمیت دارد؛ گفت: قطعاً نقدینگی تاثیرات زیادی بر بازار سرمایه دارد. برای همین همراه با مساله بودجه، موضوع تخصیص دادن به بخش‌های مختلف با توجه به نحوه خرج کردن نقدینگی در این بخش‌ها اهمیت ویژه دارد.

برچسب ها: شاخص بورس بورس تهران ریزش بورس
ارسال نظر
آخرین اخبار