۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
تعداد بازدید: ۱۳۹۳۰۶
یک کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: امروز تا اعلام نتایج برجام وضعیت بازار سرمایه در بلاتکلیفی و روند کُند شاخص سهام‌ها بسر می‌برد.
کد خبر: ۹۴۹۸
نویسنده : مریم بهنام راد

بورس

امروز شاخص کل بورس افت ۳۸ واحدی داشت و به یک میلیون و ۲۸۴ هزار واحد رسید. درهمین رابطه محمد نظری کارشناس بازار سرمایه درگفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط گفت: تا اعلام نتایج قطعی نشست برجام، بورس در بلاتکلیفی بسر می‌برد و سهامداران رغبت زیادی برای انجام معاملات ندارند.

این کارشناس بازار سرمایه با تأکید بر اینکه بورس در انتظار تحقق برجام است، گفت: سهامداران و فعالان این بازار در انتظار نتایج برجام هستند از این رو معاملات دراین بازاربه دلیل برخی بی اعتمادی‌ها بسیار ضعیف عمل می‌شود.

وی ادامه داد: تا چند روز آینده که تعیین تکلیف برجامی اعلام شود انتظار رشد معاملات در این بازار وجود ندارد.

نظری تأکید داشت: در حال حاضر نقدینگی وارد بازار نمی‌شود چرا که سرمایه گذار ریسک خرید سهام را نمی‌خواهد و تنها سهام‌های خُرد در بازار معامله می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: تا اعلام نتایج بازار فعالان و سرمایه گذاران این بازار در تردید بسر می‌برند. پس انتظار ریزش بیشتر شاخص در روز‌های آینده بعید نیست.

شاخص کل رشد کرد

براساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌وزن ۰٫۰۲ درصد رشد داشت و به محدوده ۳۲۶ هزار و ۲۹۹ واحد رسید. معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۳۵۶ هزار و ۹۷۲ معامله به ارزش ۴۱ هزار و ۵۵۲ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نماد‌های فارس، فملی، ومعادن، حکشتی، کگل، شبندر و خپارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نماد‌های فولاد، وبملت، نوری، خودرو و وتجارت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

در روز شنبه شاخص فرابورس با افت ۱۲ واحدی به محدوده ۱۷ هزار و ۵۶۷ واحد رسید. تعداد معاملات فرابورس نیز به۲۴۰ هزار و ۴۸۳ رسید.

امروز نماد‌های شراز، بپاس، وهور، تجلی و فزر تاثیر مثبت و نماد‌های غصینو، زاگرس، اتکای، آریا نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نماد‌های فزر، تجلی، کرمان، فرابورس، توسن، مدیریت و فجهان نیز لقب نماد‌های پرتراکنش فرابورس را گرفتند.

بیش از سه درصد از نماد‌ها معادل ۷۲ نماد رشد داشتند. ۱۹۰ نماد نیز روند نزولی به خود گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود دو هزار و ۷۹۵ میلیارد تومان رسید.

برچسب ها: شاخص بورس ریزش بورس بورس تهران مذاکرات برجام
ارسال نظر
آخرین اخبار