۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸
تعداد بازدید: ۳۳۹۳۴۶
«خطوط» بازار سرمایه را بررسی می‌کند؛
بالاخره پس از دو روز نوسان، شاخص کل بورس امروز توانست بیش از۳۳ هزار و ۴۸۹ واحد افزایش یابد. یک کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: بازار سرمایه باید در تدارک رشد شاخص در ابتدای سال آینده باشد چرا که هنوز بورس به عنوان مطمئن‌ترین مرجع برای سرمایه گذاری است.
کد خبر: ۱۱۳۴۶

رشد۳۳ هزار و ۴۸۹واحدی شاخص/ظرفیت‌های رها شده بورس

وعده‌های حمایت از بورس اجرایی می‌شود؟/ راز  تقویت بورس چیست؟

محمد نظری فعال بازار سرمایه و کارشناس حوزه بورس درگفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط گفت: بهره وری از ظرفیت‌های موجود که سال‌ها به دلیل تحریم‌ها بدون استفاده قرار گرفته، بازار سرمایه را به سمت رشد حرکت خواهد داد.
وی تصریح داشت: موضوع حمایت از سهامداران و سرمایه گذاران فعال در این بازار نکته‌ای است که سایر کشور‌ها بدون در نظر گرفتن مباحث سیاسی به آن عمل می‌کنند.
این فعال بازار سرمایه تأکید داشت: استفاده از فرصت‌ها در حوزه وسیع اقتصاد از کانال بورس می‌تواند ظرفیت سازی‌هایی در زمینه توسعه و رشد را در اقتصاد به همراه داشته باشد. موضوعی که علی رغم نیاز کشور هنوز به درستی از آن استفاده نمی‌شود.
به گفته نظری؛ سرمایه گذار با سرمایه خود اعلام می‌کند که اعتماد به بازار سرمایه وجود دارد. از این رو باید برای حفظ و توسعه وسعت این آورده‌ها به بورس، اعتماد سازی‌ها بیش از گذشته باشد.
وی تصریح داشت: حمایت‌های کاغذی آسیب جدی به بازار پُر حجم سرمایه وارد می‌کند. دولت باید در راستای تقویت استمرار حضور سرمایه گذار و سهامدار در بورس با سیاست‌های جدید و پایدار در صدد رشد بازار باشد نه اینکه با وعده‌های غیر قابل اجرا تردید را در بازار افزایش دهد.
این کارشناس حوزه بورس تأکید داشت: انتظار می‌رود با سیاست‌های حمایتی بورس در سال آینده مسیر رشد را از همان ابتدا در پیش بگیرد.

بورس

ارزش معاملات چقدر بود؟
شاخص کل بورس امروز با ۳۳ هزار و ۴۸۹ واحد صعود تا رقم رقم ۲ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۱۸۵ واحد افزایش یافت. شاخص کل با معیار هم وزن هم  با افزایش ۲۷۳۳ واحد به رقم ۷۳۱ هزار و ۴۴۴ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۷ میلیون و ۳۷۱ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از ۲۱.۶ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۳۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۰ هزار و ۱۸۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

 

همه شاخص‌های بورس مثبت شدند، شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۱.۶ درصد افزایش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن ۳۸ صدم درصد افزایش یافتند. شاخص آزاد شناور ۱.۵۸ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۲.۱۸ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس معادل ۹۳ صدم درصد افزایش یافت.


افزایش شاخص فرابورس
در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با ۱۳۸ واحد افزایش به رقم ۲۵ هزار و ۷۳۰ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۴۴۶ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس ۳۹۸ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از ۶.۱ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۰۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۶۰۱۵ میلیارد تومان دادوستد کردند.

برچسب ها: شاخص بورس بورس تهران بازار بورس وعده ها حمایت
ارسال نظر
آخرین اخبار