۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
تعداد بازدید: ۲۰۷۱۷۵
«خطوط» از بازار سرمایه امروز گزارش می‌دهد؛
پس از گذشت چندین روز ریزش شاخص بورس بالاخره روند حرکت بازار سرمایه امروز برخلاف روز‌های گذشته صعودی شد و شاخص کل بورس بیش از ۲۱ هزار واحد افزایش یافت.
کد خبر: ۸۰۴۸
نویسنده : مریم بهنام راد

بورس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شاخص کل بورس امروز با ۲۱ هزار و ۴۹۷ واحد افزایش رقم یک میلیون و ۲۲۹ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۱۶۹۱ واحد افزایش یافت و به رقم ۳۱۸ هزار و ۷۵۹ واحد رسید.

معامله‌گران این بازار ۳۱۹ هزار معامله به ارزش ۳۴ هزار و ۲۰۲ میلیارد ریال انجام دادند.

فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری غدیر، پتروشیمی نوری، پالایش نفت بندرعباس و پتروشیمی پردیس نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

فرابورس دوباره وارد کانال ۱۷ هزار واحد شد

شاخص کل فرابورس که روز گذشته به کانال ۱۶ هزار واحد عقب‌گرد کرده بود طی معاملات امروز با ۷۹ واحد افزایش وارد کانال ۱۷ هزار واحد شد و در رقم ۱۷ هزار و ۳۵ واحد ایستاد.
در این بازار ۱۶۶ هزار معامله انجام شد که ۱۴ هزار و ۵۸۵ میلیارد ریال ارزش داشت.

پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، پالایش نفت لاوان و فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل صنعتی مینو، تولید نیروی برق دماوند و بیمه کوثر نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

در بازار امروز بالاخره تعداد صف‌های خرید بیشتر از صف‌های فروش شد با این حال همچنان ارزش صف‌های فروش بیشتر از صف‌های خرید بود. براین اساس ۱۲۳ نماد به ارزش ۳۱۹۸ میلیارد ریال صف خرید و ۱۱۳ نماد به ارزش ۳۴۷۹ میلیارد ریال صف فروش بودند.

محمد نظری کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط شرایط امروز بورس را چنین تشریح کرد و گفت: بورس روز‌های سخت و پُر هیجانی را پشت سر گذاشت.

وی ادامه داد: با شوک‌های مثبت بازاربورس می‌تواند ریزش‌های گذشته را به خوبی جبران کند. این بازار نیاز به اعتماد سازی و حمایت دارد.

نظری یادآور شد: تاکید مجدد رئیس جمهور بر مصوبات ۱۰ بندی، به مرور تاثیر مثبت بر سهامداران این بازار گذاشت. اما شرط ادامه این تکان مثبت به حمایت جدی و اعمال وعده‌ها باز می‌گردد.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه؛ بورس امروز نیازمند یک شوک مثبت جدید و ادامه دار است. شاید در این مقطع بازار با این نوع سخنرانی‌ها و وعده‌ها به طور موقت بهبودی نسبی را تجربه کند، اما در رابطه با ادامه این شرایط اجرای حمایت از بازار می‌تواند تأثیرات عمیق تری بر روی بازار داشته باشد.

برچسب ها: سازمان بورس شاخص بورس بورس تهران رشد بورس
ارسال نظر
آخرین اخبار