۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
تعداد بازدید: ۲۶۳۷۴۰
یک تحلیلگر بازار سرمایه می‌گوید: امروز شاخص کل بازار بورس نزولی شد. این روند برای فردا نیز ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۶۰۶۵
نویسنده : مریم بهنام راد

بورس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شاخص کل بازار بورس امروز با ۲ هزار و ۹۷۱ واحد کاهش، در جایگاه یک میلیون و ۳۷۶ هزار واحدی قرار گرفت.

در معاملات امروز بیش از سه میلیارد و ۴۷۷ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۰ هزار و ۸۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۲۷۸ واحد کاهش به ۳۶۳ هزار و ۲۴۱ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۱۷۴ واحد افت به ۲۲۸ هزار و ۴۴۰ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۲ هزار و ۱۷۱ واحد و شاخص بازار دوم، ۶ هزار واحد کاهش داشتند.

رشد منفی در بازار

امروز شاخص فرابورس بیش از ۶۵ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۸ هزار و ۵۹۵ واحد ثابت ماند.سهراب هاشمی، کارشناس بازار سهام در خصوص وضعیت امروز و پیش بینی وضعیت فردای بازار به خبرنگار خطوط گفت: نباید هر روز انتظار رشد شاخص در بازار را داشت. اما موانعی که باعث استمرار رشد منفی در بازار می‌شود قطعاً باید برداشته شود.

به گفته هاشمی، این روز‌ها به غیر از انتظار برای اعلام نتایج نشست‌های وین، موضوع اصلاح قوانین در بورس و بودجه ۱۴۰۱ تأثیر زیادی بر بازار گذاشته است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز شاخص بورس نزولی بود و در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس پس از افت دو هزار و ۹۷۰واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۳۷۶هزار واحدی قرارگرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز ۰.۰۸درصد افت کرد.

هاشمی تأکید داشت: در ادامه شرایط امروز، فردا نیز حجم معاملات خُرد در بازار حداقلی خواهد بود و خروجی حقیقی‌ها همچنان ادامه خواهد داشت. از این رو وضعیت بازار، فردا نیز بر همین منوال ادامه خواهد داشت.

برچسب ها: شاخص بورس بورس ایران سازمان بورس
ارسال نظر
آخرین اخبار