۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
تعداد بازدید: ۲۸۸۸۹۹
گزارش «خطوط» از معاملات امروز بازار سرمایه؛
شاخص کل معاملات بورس امروز با رشد ۱۰۰۰ واحدی همراه بود اگرچه سهام تعداد زیادی از نماد‌های امروز نزولی بودند.
کد خبر: ۶۷۴۳
نویسنده : مریم بهنام راد

بورس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در پایان معاملات امروز (۲۱ دی ماه) شاخص کل بورس با هزار و ۹۰۰ واحد رشد به رقم یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با هزار و ۲۸۵ واحد رشد به رقم ۳۵۳ هزار واحد رسید.
امروز نماد‌های فولاد، خودرو و وبملت د رمثبت شدن شاخص کل و نماد‌های فارس، شپدیس، تاپیکو و مبین در منفی شدن شاخص کل اثر داشتند. همچنین بیشترین معاملات در نماد‌های خودرو، خساپا، خگستر، شپنا، فملی، کالا و انرژی ۳ رخ داد.
بیشترین افزایش قیمت در سهام نماد‌های قزوین، فپنتا، خپویش، آپ، قلرست، کترام و شاملا و بیشترین کاهش قیمت نیز در سهام نماد‌های غشصفا، لیوتان، چافست، ثنوسا، دیران، خنصیر و پکویر بود.
در معاملات امروز بازار سهام بیشترین خرید از سهام افران صورت گرفت. همچنین نماد‌های دیگری همچون پارند، کمند، فردا، ارمغان و سپر بیشترین خرید را داشتند. نماد‌های غدشت، وسخوز، یاقوت، قنیشا، مسخراج، همای و کاربن بیشترین صف فروش را به خود اختصاص دادند.
ارزش معاملاتی نماد‌های کمند، خودرو، خگستر، دارا یکم، کیان و پالایش بیشت از دیگر نماد‌ها بود و بیشترین حجم معاملات نیز در نماد‌های خودرو، خگستر، خساپا، ملت ۲، خپارس، وبصادر و کمند صورت گرفت.
براساس پیغام نهاد ناظر؛ طبق اطلاعیه منتشره در تارنمای کدال به نشانی codal.ir با توجه به وجود ظن؛ دستکاری بازار/ استفاده از اطلاعات نهانی در معاملات شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، نماد (حفارس ۱) جهت بررسی بیشتر معاملات حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷ متوقف شد. نماد معاملاتی شرکت کارتن ایران (چکارن) با توجه رفع تعلیق نماد معاملاتی با محدودیت نوسان قیمت آماده انجام معامله بود. نماد معاملاتی شرکت‌های سرامیک‌های صنعتی اردکان (کسرا)، گروه صنایع پمپ سازی ایران (تپمپی) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله بودند. نماد معاملاتی شرکت نیروکلر (شکلر) نیز با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله بود.
در پایان معاملات فرابورس امروز نیز شاخص کل با ۴۷ واحد رشد همراه بود و به رقم ۱۸ هزار وحد رسید. نماد‌های موثر در مثبت شدن بازار فرابورس نیز آریا، سمگا، غصینو، صبا، زاگرس و شگویا بودند و نماد مارون نیز بیشترین تاثیر را در منفی شدن شاخص کل فرابورس داشت.
رشد بورس ادامه دار می‌شود؟
محمد نظری، کارشناس بازار سرمایه به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط گفت: با توجه به رشد اندک سهام‌ها در امروز انتظار می‌رود این جریان برای فردا کمی با شدت‌تر باشد.
وی ادامه داد: با پشت سر گذاشتن ریزش‌های متعدد در طی یکی دو هفته اخیر، بازار سرمایه حداقل تا آخر هفته در وضعیت بهتری قرار خواهد گرفت و ادامه  رشد شاخص در ابتدای هفته آینده نیز قابل پیش بینی است.
این کارشناس بازار سرمایه تأکید داشت: ورود شوک‌ها متغیر‌های اقتصادی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما با توجه به ماهیت نوسانی در بورس هیچ یک از این موضوعات نمی‌تواند بازار سرمایه را با بحران جدی روبرو کند.

برچسب ها: شاخص بورس بورس ایران بورس تهران رشد بورس
ارسال نظر
آخرین اخبار