۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
تعداد بازدید: ۱۰۳۱۱۱
امروز شاخص بورس در ادامه روند منفی روز‌های گذشته با افت چشمگیری روبرو شد.
کد خبر: ۶۶۵۴
نویسنده : مریم بهنام راد

بورس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شاخص کل بورس امروز با ۴۱۸۰ واحد افت در کانال یک میلیون و ۳۳۲ هزار واحد قرار گرفت. ارزش معاملات کل بورس امروز حدود ۲۸۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به دیروز رشد اندکی داشت.

در حالی بورس امروز هم در ادامه روند منفی روز‌های گذشته افت داشت که از سرعت این افت در میانه با رشد گروه بانک و خودرو کاهش یافت. پارس، فملی و فارس بیشترین تاثیر منفی و خودرو بیشترین تاثیر مثبت در شاخص کل بورس را ثبت کردند.
به اعتقاد کارشناسان؛ بازار سرمایه به یک بازار مردمی با مشارکت ۷۰ درصد جمعیت کشور تبدیل شده و باید قوانین بازار متناسب با حضور مردم تغییر کند و فقط حقوقی‌ها نیستند که بازیگر بازار سرمایه هستند..
بازار سرمایه روز‌های بی رمق و کم جونی را پشت سر می‌گذارد، شاید کمتر سهامداری این روز‌ها دل و دماغ باز کردن پرتفو خودش را داشته باشد. روز‌هایی که بر بازار سرمایه در دو سال اخیر گذشت به اعتقاد تمام کارشناسان عجیب‌ترین روز‌هایی بود که بازار سرمایه از بدو تولد تا امروز می‌توانست تجربه کند.
تغییرات شاخص‌های دیگر بورس
این در حالی است که شاخص بورس در ۶۰ دقیقه معاملات امروز _۲۰ دی‌ماه با افت ۵۵۶۲.۵۱ واحدی به محدوده ۱،۳۳۱،۲۵۸.۲۸ واحد رسید.
از تغییرات شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۱۰۱۲.۹۹ واحدی شاخص کل هم وزن اشاره کرد.
همچنین حجم معاملات امروز تاکنون ۱.۲۰۸ میلیارد سهم بود که طی ۹۸،۲۶۴ معامله داد و ستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۶،۴۸۰.۰۷۲ میلیارد ریال رسید.
ارزش کل بازار بورس نیز بالغ ۵۳،۳۴۳،۷۵۴.۵۴۹ میلیارد ریال شد. نماد‌های "فملی"، "پارس" و "شپنا" بیشترین تأثیر منفی را در بازار داشته‌اند. خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی برترین گروه‌های صنعتی بازار امروز بودند. کمند، خودرو و دارا یکم بیشترین ارزش معامله و خودرو، خساپا و خگستر بیشترین حجم معامله را ثبت کردند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۹۹ واحد ریزش در کانال ۱۸ هزار و ۱۸ واحد قرار گرفت. نماد‌های زاگرس، آریا و غصینو بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل فرابورس را ثبت کردند
بودجه تأثیر بر بورس گذاشت؟
فرشاد رضایی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خطوط گفت: تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مجلس شورای اسلامی می‌تواند تا حدودی ابهامات بازار سرمایه را کاهش دهد. اما تا تصویب تمامی بخش‌های مربوط به این لایحه، انتظار هر واکنشی از سوی بورس طبیعی است.
به گفته رضایی؛ این روز‌ها شوک‌های زیادی به بازار سرمایه وارد می‌شود که هر کدام علت ریزش شاخص طی دو هفته گذشته بوده است.
وی تصریح داشت: تغییر نرخ بهره بین بانکی، سیگنال‌های نشست برجام، بودجه ۱۴۰۱ موضوعاتی است که تأثیر خود را بر بورس گذاشته است.
بازار سرمایه نیز مانند سایر متغیر‌های کلان اقتصادی کشور این روز‌ها چشم به مذاکرات و همچنین به تصویب تمامی لایحه بودجه ۱۴۰۱ و سایر متغیر‌ها دوخته تا بتواند شرایط شفاف تری در بورس رقم بزند.

برچسب ها: شاخص بورس بورس ایران بورس تهران ریزش بورس
ارسال نظر
آخرین اخبار