۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
تعداد بازدید: ۲۴۴۰۷۹
یک فعال بازار سرمایه معتقد است؛ ارزیابی عوامل تاثیرگذار بر بازگشت روند مثبت به معاملات بازار سهام و رشد شاخص بورس نشان می‌دهد که با توجه به سیگنال‌های مثبت در چند ماه نخست سال جاری، بورس تجربه خوبی را خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۸۶۰
نویسنده : مریم بهنام راد

بورس

چند سیگنال مهم برای سهامداران در بازار سرمایه باعث روند صعودی معاملات در این بازار شده است. کارشناسان معتقدند؛ در ادامه خبر‌های مثبت انتظار می‌رود بورس تا پایان هفته جاری وضعیت مطلوبی داشته باشد.
در همین رابطه سعید نجاتی کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط گفت: در صورت احیای و امضای برجام، بازار سرمایه در زمان بسیار کوتاه سبز و وضعیت بازار تا حد زیادی به سمت رشد تغییر خواهد کرد.
نجابتی علت ایجاد چنین روندی در بازار را اینگونه تشریح کرد؛ تعیین تکلیف مذاکرات برجام وشفاف سازی و رفع ابهام از بودجه ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی را در بازار سرمایه رقم م خواهد زد و تأثیر چنین عواملی رشد شاخص را در پی خواهد داشت.
این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: چنین معاملات مثبتی در بازار سهام از روز‌هایی روشن معاملاتی برای سال ۱۴۰۱ خبر می‌دهد که در این بین با توجه به بازدهی معقول سهامداران و سرمایه گذاران با انتخاب سهام مناسب تا حدودی ضرر و زیان‌های گذشته خود را جبران می‌کنند.
دانش بنیان‌ها در بورس
نجابتی در پاسخ به این سوال که با توجه به شعار سال، نقش دانش بنیان‌ها در رشد شاخص بورس چقدر تآثیرگذار است، گفت: فضای بازار سرمایه به گونه‌ای است که می‌تواند به راحتی فعالیت شرکت‌های دانش بنیان را شکل دهد و در ادامه این فعالیت سود دهی را به این شرکت‌ها برگرداند.
عرضه اولیه شرکت‌های دانش بنیان در بورس به عنوان اقدامی مثبت برای بازاراست. شرکت‌های دانش بنیان با توجه به فعالیت‌های خود می‌توانند با حضور در این بازار گسترش فعالیت خود را تضمین کنند.
حرکت صعودی بورس تا کجا می‌رود؟

بورس

دلیل ایجاد رشد شاخص بورس چیست؟ /سهامداران در انتظار موج جدید رشد شاخص!

 

این فعال بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که روند صعودی شاخص بورس تا کجا می‌تواند ادامه داشته باشد؟ گفت: با توجه به شرایط حاضر امکان رشد شاخص بورس در بازار وجود دارد، اما سهامداران باید در نظر داشته باشند که سرعت این رشد در بازار خیلی تُند نیست و طبق ماهیت این بازار باید صبورانه به پیشواز رشد شاخص در بازار رفت.
وی تصریح داشت: همانطور که تأکید شد بازار نیاز به فرصت خود سازی دارد از این رو در مسیر حرکت خود در سال جاری با فراز و نشیب‌هایی مواجه خواهد شد، اما اگر جریان نقدینگی بازار مورد توجه و حمایت قرار بگیرد، موج رشد شاخص کمترین توقف را خواهد داشت.
نجابتی تأکید داشت: روند صعودی شاخص بورس تحت شرایطی می‌تواند ادامه دار باشد، با بازگشت آرامش به فضای بازار و کاهش تردید‌ها در این بازار انتظار رشد شاخص و ادامه این حرکت دور از انتظار نخواهد بود.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه اگر تنش‌های سیاسی و اقتصادی در کشور افزایش و معاملات بازار وارد فضایی ناپایدار شود، گفت: این وضعیت نه تنها بورس، بلکه سایر بازار‌ها را تحت تأثیر قرار خواهد داد و جبران این وضعیت بسختی خواهد بود.
نجابتی به برنامه‌های سازمان بورس برای تغییر دامنه نوسان اشاره کرد و معتقد است؛ این تغییر باید پلکانی و تدریجی انجام بگیرد چراکه چنین تغییری می‌تواند یک اتفاق خوب و موثر برای بورس حساب شود و به حرکت و پویایی بورس کمک کند درغیر این صورت شاید نتواند تغییری که در نظر گرفته شده را در بورس مشاهده کرد.

برچسب ها: سازمان بورس شاخص بورس ریزش بورس آینده بورس رشد بورس
ارسال نظر
آخرین اخبار