۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
تعداد بازدید: ۱۲۴۹۸۷
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: دولت باید دستش را از جیب سهام داران بورس بیرون بیاورد که اگر این کار را انجام دهد، وضعیت بورس قطعاً درست می‌شود.
کد خبر: ۲۰۰۱۰

عبدالعلی رحیمی مظفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ خطوط درباره وضعیت بازار بورس، اظهار داشت: دولت باید دستش را از جیب سهام داران بورس بیرون بیاورد که اگر این کار را انجام دهد، وضعیت بورس قطعاً درست می‌شود.

وی بیان کرد: نباید بورس را به صورت دستوری مدیریت کنیم. به عبارت دقیق‌تر نباید بورس را به دلیل منافع دولت و برخی از شرکت‌ها سودده نشان دهیم. بورس باید خودش تنظیم شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بورس یک کار خودتنظیمی است و قیمت شرکت‌های بورسی باید واقعی باشد نه اینکه برخی از شرکت‌ها سودده و برخی زیان ده جلوه داده شوند تا منافع دولت یا برخی از شرکت‌ها از این طریق حاصل شود.

نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا زمانی که در بازار بورس اعمال حاکمیت کنیم، مطمئن باشید که مشکلات بازار بورس باقی می‌ماند.

رحیمی مظفری گفت: دولت و شخص وزیر اقتصاد وعده زیادی برای ساماندهی بورس دادند و اقداماتی هم در این راستا انجام دادند، اما زمانی که قیمت‌ها در بورس غیرواقعی است، مشکل حل نمی‌شود. از سوی دیگر اگر قرار باشد قیمت‌های غیرواقعی بورس اصلاح شود، بسیاری از افراد ضرر و زیان می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما دو راه داریم؛ یا ما باید قیمت بورس را واقعی کنیم که با این کار بسیاری از سرمایه گذاران بورسی زمین می‌خورند که همین الان هم عده‌ای زمین خوردند یا اینکه باید واقعی کردن قیمت بورس به صورت تدریجی انجام شود.

رحیمی مظفری اظهار داشت: برای بهبود وضعیت بورس خلأ قانونی وجود ندارد بلکه مشکل در اجرا وجود دارد و مسئولان سازمان بورس کار خود را به درستی انجام نمی‌دهند.

وی بیان کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس و دو نفر از نمایندگان مجلس که ناظر در شورای عالی بورس هستند، همواره بازار بورس را مورد رصد قرار می‌دهند. بر این اساس مجلس موضوع بورس را رها نکرده است و ما از ابزار‌های نظارتی خود در جهت بهبود وضعیت بازار سرمایه استفاده می‌کنیم.

برچسب ها: بورس سهامداران ساماندهی بورس بازار سرمایه
ارسال نظر
آخرین اخبار