۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
تعداد بازدید: ۴۱۱۰۵۵
حسین‌نیا، کارشناس بازار سرمایه گفت: نمی‌توان گفت اگر می‌خواهیم مسئله سال ۹۹ تکرار نشود، رشد بازار نداشته باشیم تا سقوطی هم نباشد. این تئوری اصلاً اشتباه است. باید فرایندهایی که منجر به آن شرایط شد بازبینی شود و یک تغییر دیدگاه در مسئولین ذیربط رخ دهد.
کد خبر: ۳۵۶۹۸

عدم حمایت ملموس از بازار سرمایه/ بازگشت اعتماد سهامداران به بازار سرمایه کار دشواری است/ فرایندهایی که منجر به شرایط سال 99 شد، بازبینی شود

شرایط خوب بازار سرمایه به چند دلیل/شرایط این هفته نسبت به هفته‌های گذشته/دولت برای حل مشکلات باید به فعالان و تولیدکنندگان بازار کمک کند

حسن حسین‌نیا، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مطرح کرد: اگر نگاه واقع بینانه به شرایط موجود داشته باشیم متوجه می‌شویم که دولت با مشکلات عدیده‌ای در بخش تامین منابع و کنترل تورم مواجه است و مشخصاً اولویت‌هاش تا حدودی در تضاد با بازار سرمایه است از این نظر نمی‌توان گفت که همه تصمیمات دولت باید در راستای منافع بازار سرمایه باشد. قطعاً پیش بینی پذیر بودن بازار یکی از رکن‌های اصلی بازارها است و هم می‌تواند به اعتماد جمعی کمک کند و هم این که باعث می‌شود تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران در بخش تولید در این راستا با اطمینان خاطر بیشتری اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: لایحه بودجه ۱۴۰۳ چیز خاصی به نفع بازار سرمایه دارد؟!/رکود ادامه دارد!

دولت باید به این مسئله توجه داشته باشد که اگر بخواهد مشکلاتش حل شود باید قسمتی به فعالان و تولید کنندگان بازار سرمایه کمک کند.

حسین‌نیا ادامه داد: اگر دولت بتواند خودش را اصلاح کند که آن هم در راستای شفافیت بازار باشد قطعاً کمک کننده است. در هر شرایطی دولت باید به این مسئله هم توجه داشته باشد که اگر بخواهد مشکلاتش حل شود باید قسمتی به فعالین و تولید کنندگان بازار سرمایه کمک کند.

بیشتر بخوانید: شرایط خوبی را برای بازار سرمایه شاهد خواهیم بود/این اخبار برای بازار مسکن هم نقش خوبی خواهد داشت!

فرایندهایی که منجر به شرایط سال 99 شد، بازبینی شود

وی افزود: برگشت اعتماد سهامداران به بازار سرمایه کار دشواری و زمانبری است اما آنچه که از سال ۹۹ تا اکنون شاهدش بودیم این است که نگاه دستوری به بازار سرمایه در صنایع نمی‌تواند نشان دادن عزم جدی اعتمادبخشی مجدد به بازار باشد پس نمی‌توان گفت که اگر می‌خواهیم مسئله سال ۹۹ تکرار نشود، رشد بازار نداشته باشیم تا سقوطی هم نباشد. این تئوری اصلاً اشتباه است باید فرایندهایی که منجر به آن شرایط شد بازبینی شود و یک تغییر دیدگاه در مسئولین ذیربط رخ دهد.

عدم حمایت ملموس از بازار سرمایه/ بازگشت اعتماد سهامداران به بازار سرمایه کار دشواری است/ فرایندهایی که منجر به شرایط سال 99 شد، بازبینی شود

اگر بازار سرمایه را با دیگر بازارهای دنیا مقایسه کنیم قطعاً متوجه می‌شویم که بسیار عقب مانده و جا برای رشد بسیار دارد.

عدم حمایت ملموس از بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه به روند بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: می‌توان گفت که بازار سرمایه به چند دلیل شرایط خوبی دارد حتی به چند دلیل می‌توانیم بگوییم که ریسک‌هایش هم بالا است. ریسک‌های سیستماتیک قابل کنترل نیست با توجه به افزایش تنش‌ها چنین ریسک‌هایی می‌باشد و هر لحظه احتمال تلاطم وجود دارد. اگر بازار سرمایه را با دیگر بازارهای دنیا مقایسه کنیم قطعاً متوجه می‌شویم که بسیار عقب مانده و جا برای رشد بسیار دارد. وجود تورم شاید در کوتاه مدت برای بازار نامطلوب باشد اما در بلند مدت با توجه به دارایی محور بودن شرکت‌های ما به ارزش بازار کمک و رشد خواهد کرد.

حسین‌نیا گفت: متاسفانه آن حمایت ملموس از بازار سرمایه دیده نمی‌شود مگر اینکه بحث تجدید ارزیابی دارایی‌ها و برخی از نکاتی که برای بازار سرمایه اهمیت پیدا کرده تسریع کنند شاید این مسئله برای فعالین بازار ملموس‌تر باشد.

عدم حمایت ملموس از بازار سرمایه/ بازگشت اعتماد سهامداران به بازار سرمایه کار دشواری است/ فرایندهایی که منجر به شرایط سال 99 شد، بازبینی شود

شرایط بازار سرمایه در هفته جاری

این کارشناس در پایان به روند بازار در هفته جاری اشاره و مطرح کرد: در این هفته شاهد اخبار خاص و مهمی هستیم یکی اخباری از سوی مجلس مبنی بر بررسی بودجه ۱۴۰۳ در بازار است به خصوص در رابطه با تجدید ارزیابی دارایی‌ها و خبرهای مربوط به قیمت‌گذاری خودروها که گفته می‌شود وزیر صمت شفاف‌سازی‌هایی در این راستا خواهد داشت. همچنین نگاه به معاملات هفته گذشته نشان می‌دهد که توجه به سمت نمادهای احکامی و آپشن‌ها که می‌توانند در کوتاه مدت سودهای بیشتری را به دارندگان خودش تقدیم کند، بیشتر شده بود. این نشان دهنده این است که یک ورود نقدینگی به به این نمادها با این امید که در کوتاه مدت بازار می‌تواند رشد کند، شکل گرفته است پس می‌توان گفت که این هفته شرایط بازار می‌تواند نسبت به هفته‌های گذشته بهتر باشد.

برچسب ها: بازار سرمایه سهامداران دولت بازارهای جهانی تولیدکنندگان رشد بورس منافع بازار رشد شرایط اقتصادی
ارسال نظر
آخرین اخبار