۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
تعداد بازدید: ۴۹۵۱۴۷
حسین‌نیا گفت: مواردی که سازمان بورس طی هفته‌های گذشته در خصوص تجدید ارزیابی دارایی‌ها اعلام کردند، عملاً به آن صورت خبری نیست و ما شاهد شفاف سازی بیشتری در این خصوص و اعلام نتایج جلساتی که برگزار شده بود، نبودیم و این مسئله کمی سهامداران را دلسرد کرد.
کد خبر: ۳۵۸۲۹

خروج بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی اشخاص حقیقی از بازار/ روزهای بسیار بدتری در انتظار خواهد بود

روز‌های بسیار بدتری در انتظار خواهدبود/به ضرر سهامداران و تولید جلوی بازار سرمایه گرفته‌می‌شود!/عدم وجود محرک بورسی در بودجه ۱۴۰۳

حسن حسین‌نیا، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مطرح کرد: بازار سرمایه در دو هفته اخیر یک روند پرشتاب‌ منفی البته همراه با کاهش ارزش معاملات را سپری کرد. شاید نتوانیم بگوییم وضعیت منفی خیلی نشان دهنده شرایط واقعی بازار است، اما آنچه که مهم است این است که در روز کاری هفته اخیر بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان خروج نقدینگی اشخاص حقیقی از بازار را داشتیم و در کنار آن بسیاری از حمایت‌ها از دست رفت.

با ریسک‌های سیستماتیک و تنش‌های نظامی که در منطقه وجود دارد، بازار سرمایه با بی‌مهری مسئولین اقتصادی کشور روبه‌رو است همچنین در شرایطی که سازمان بورس کمی از وظایف خودش کناره‌گیری کرده ما شاهد این هستیم که در داخل برخی از قوانین به ضرر فعالان اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: بازار سرمایه ایران در مقایسه با بازار‌های جهانی بسیار جای رشد دارد/نمی‌توان گفت همه تصمیمات دولت باید در راستای منافع بازار باشد

حسین‌نیا ادامه داد: با ریسک‌های سیستماتیک و تنش‌های نظامی که در منطقه وجود دارد، بازار سرمایه با بی‌مهری مسئولین اقتصادی کشور روبه‌رو است همچنین در شرایطی که سازمان بورس کمی از وظایف خودش کناره‌گیری کرده ما شاهد این هستیم که در داخل برخی از قوانین به ضرر فعالان اقتصادی است. به ضرر سهامداران و به ضرر تولید جلوی بازار سرمایه گرفته می شود. مواردی که سازمان در هفته‌های گذشته در خصوص تجدید ارزیابی دارایی‌ها اعلام کردند، عملاً به آن صورت خبری نیست و ما شاهد شفاف سازی بیشتری در این خصوص و اعلام نتایج جلساتی که برگزار شده بود، نبودیم و این مسئله کمی سهامداران را دلسرد کرد.

بیشتر بخوانید: لایحه بودجه ۱۴۰۳ چیز خاصی به نفع بازار سرمایه دارد؟!/رکود ادامه دارد!

خروج بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی اشخاص حقیقی از بازار/ روزهای بسیار بدتری در انتظار خواهد بود

وی افزود: در بودجه سال آینده حداقل تا این لحظه مواردی که بتواند برای سهامداران و سرمایه‌گذاران ایجاد یک مشوق و محرکی برای بازار سرمایه باشد را شاهد نیستیم و ظرفیت‌هایی که در بازار سرمایه بود رو به کاهش نهاده شده است به طوری که سهامداران هم تصمیم گرفتند بخش اعظمی از سرمایه خود را خارج کنند که در دو هفته اخیر این موضوع ملموس بوده است. 

ما در هفته‌های اخیر با وجود تنش‌هایی که روبه‌رو بودیم هیچ حمایتی را نه از طرف دولت و نه از طرف شرکت‌های سرمایه‌گذار و نهادهای مهم و تاثیرگذار شاهد نبودیم، این مسئله اگر ادامه داشته باشد قطعاً روزهای بسیار بدتری در انتظار بازار خواهد بود.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: ما در هفته‌های اخیر با وجود تنش‌هایی که روبه‌رو بودیم هیچ حمایتی را نه از طرف دولت و نه از طرف شرکت‌های سرمایه‌گذار و نهادهای مهم و تاثیرگذار شاهد نبودیم، این مسئله اگر ادامه داشته باشد قطعاً روزهای بسیار بدتری در انتظار بازار خواهد بود. باید ببینیم که آیا شرایط برمی‌گردد یا خیر یعنی اینکه دولت یا نهادها تصمیم می‌گیرند حمایتی انجام دهند یا خیر؟

برچسب ها: بازار سرمایه بورس بودجه 1403 سهامداران خروج نقدینگی تجدید ارزیابی دارایی‌ها اشخاص حقیقی
ارسال نظر
آخرین اخبار