۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
تعداد بازدید: ۱۶۰۱۲۳
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سهام عدالت جاماندگان در چارچوب بودجه ۱۴۰۱ قرار دارد و به عنوان یکی از بندهای بودجه تصویب شد و دولت مکلف است به جاماندگان سهام عدالت، این سهام را واگذار کند.
کد خبر: ۱۲۹۵۶

دولت مکلف به ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محمدرضا پورابراهیمی درارتباط با رادیو ایران برنامه سلام صبح بخیر رسانه ملی با تشریح آخرین اخبار سهام عدالت افزود: پیشنهاد تصویب اعطای سهام عدالت به جاماندگان سهام عدالت سال گذشته در کمیسیون اقتصادی مجلس نهایی شد و به صحن علنی آمد، اما به دلیل عدم توافق با دولت قبل و عدم پذیرش آن، نهایی نشد.

وی ادامه داد: با ترغیب و پذیرش دولت، مقدمات تصویب آن فراهم شد، اما این روند در خارج از چارچوب لایحه و مصوبه کمیسیون قرار گرفت.

پورابراهیمی بااشاره به اینکه موضوع سهام عدالت در چارچوب قانون بودجه ۱۴۰۱ و به عنوان یکی از بندهای بودجه تصویب شد افزود: دولت مکلف است به جاماندگان سهام عدالت، این سهام را واگذار کند و اولویت‌های مربوط به این بخش را به شکلی مدنظر قرار دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۴ میلیون نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی مستحق دریافت سهام عدالت، اما فاقد سهام عدالت هستند ضمن آنکه به این جمع، رزمندگان معسر نیز اضافه می‌شود.

پورابراهیمی اضافه کرد: بازنشستگان، کارگران فصلی و مجموعه گروه‌هایی که به آن اضافه می‌شوند حدود چند میلیون نفر برآورد شده است که حدود این عدد و رقم‌ها (۴ میلیون نفر) می‌شود و مجموعه سهام عدالت هم که واگذار نشده آن هم محاسبه کردیم که به چه میزان می‌شود این کار را انجام داد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: براساس مصوبه مجلس و قانونی که مجلس تصویب کرده در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت مکلف شد فراخوانی را با مسئولیت وزارت اقتصاد اعلام کند.

وی افزود: وزارت اقتصاد در حال اتخاذ تمهیدات لازم در این بخش است که با همین اولویت‌ها بتواند این کار را به شکلی عملیاتی کند و پیش بینی ما این است که تا حداکثر تا پایان اردیبهشت یا اواسط خرداد از طرف دولت باید آیین نامه مشخصی برای این مصوبه لحاظ شود.

پورابراهیمی ادامه داد: ما هم پیگیری و نظارت خواهیم کرد که هرچه سریع‌تر به کسانی که در کشور واجد دریافت سهام عدالت بودند و سهام دریافت نکردند، امسال سهام دریافت کنند.

برچسب ها: سود سهام عدالت سهام عدالت سهامداران شاخص سهام بازار سهام
ارسال نظر
آخرین اخبار