۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۹
تعداد بازدید: ۴۷۲۸۲۸
غلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه استفاده از یک امتیاز باید برای همه آحاد جامعه صورت بگیرد، گفت: سهام عدالت امتیازی بود که در دولت دهم برای عده ای از مردم واگذار شد و عده دیگری از آن محروم ماندند در حالی که همگان باید از آن بهره مند شوند.
کد خبر: ۱۴۴۰۱

بزودی سهام عدالت دو گروه اول واگذار می شود/اولویت دارهای دریافت سهام عدالت مشخص شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، غلامرضا مرحبا با ابراز تاسف از اینکه عده‌ای از هموطنانمان نتوانسته اند سهام عدالت دریافت کنندف گفت: از آنجا که سهام عدالت در گذشته بدون در نظر گرفتن توان مالی به همه مردم واگذار می‌شد، اما عده‌ای به هر دلیل نتوانستند دریافت کنند، در حالی که همگان باید به یک نسبت از این امتیاز بهره‌مند شوند.
وی با اعلام اینکه به دنبال اعتراض و درخواست‌های فراوان مردم، مجلس یازدهم مصمم شد به دیگر شهروندان نیز سهام اختصاص یابد، گفت: در دولت قبل کمیسیون اقتصادی مجلس طرحی تهیه و ارایه کرد تا بازماندگان سهام عدالت که نزدیک به ۲۰ میلیون نفر هستند، بتوانند سهام عدالت دریافت کنند.
نماینده آستارا در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه این حق جاماندگان سهام عدالت است که مانند دیگر مردم سهام دریافت کنند، گفت: هنگامی که یک حق برای مردم تعریف می‌شود، حق تمامی مردم است که از این حق تعریف شده استفاده کنند و، چون مردم محروم از سهام عدالت به این حق اعتقاد داشتند، بنابر این کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم به این نتیجه رسید که دولت را مکلف به واگذاری سهام عدالت به جا ماندگان کند.
وی با ابراز تاسف از اینکه با وجود اصرار کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم، دولت دوازدهم اعلام کرد که آمادگی تخصیص سهام لازم برای جاماندگان را ندارد، گفت: البته در آن زمان، مجلس شورای اسلامی برای تخصیص سهام عدالت به جاماندگان روش‌هایی پیشنهاد کرد و برنامه‌هایی داشت که دولت دوازدهم با آن‌ها مخالفت کرد و کار به نتیجه نرسید.
مرحبا با تاکید بر اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس همچنان اعتقاد دارد که می‌شود سهام عدالت به جاماندگان واگذار کرد، گفت: بدلیل اعتقادی که مجلس برای تخصیص سهام عدالت به جاماندگان دارد، پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم این مهم را پیگیری کردیم که خوشبختانه دولت سیزدهم به تخصیص سهام عدالت به جاماندگان اعتقاد داشت.
وی با ابراز خرسندی از اینکه دولت سیزدهم واگذاری سهام عدالت به جاماندگان را پذیرفته است، گفت: قرار مجلس با دولت سیزدهم بر این شد که افراد دارای شرایط برای دریافت سهام عدالت تعیین بشوند و کارخانه‌هایی هم که می‌توان سهام شان را در قالب سهام عدالت واگذار کرد، مشخص شوند تا بتوان تصمیم نهایی را گرفت.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم در پاسخ به اینکه آیا به همه جاماندگان سهام عدالت واگذار می‌شود؟ گفت: بنای مجلس یازدهم بر این است که همه جاماندگان سهام عدالت دریافت کنند، اما بدنبال آن هستیم تا اولویت بندی صورت بگیرد.
وی با اعلام اینکه مستمری بگیران کمیته امداد، سازمان بهزیستی و رزمندگان معسر در اولویت دریافت سهام عدالت هستند، گفت: مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد حدود ۶ میلیون نفر هستند که مبنا بر این شده در گام اول سهام عدالتشان پرداخت شود.
مرحبا با تاکید بر اینکه تنها مشکل موجود این است که سهام لازم برای واگذاری تامین شود، گفت: اگر این مشکل برای گروه‌های اول حل شود، قطعاً برای پرداخت سهام عدالت به بقیه جاماندگان می‌توان زمان بندی کرد.
وی در پاسخ به اینکه گروه‌های اول دریافت سهام عدالت چه زمانی می‌توانند سهام شان رادریافت کنند؟ گفت: تعیین زمان کار آسانی نیست، اما زمان برای دو گروه اولی که اعلام شده، خیلی طولانی نخواهد شد و بزودی سهام عدالت آنان واگذار می‌شود.
تصمیم نهایی پرداخت سهام عدالت به بازماندگان منوط به مشخص شدن کارخانه‌هایی شد که می‌توان سهام شان را واگذار کرد!

برچسب ها: دولت مردمی دولت سهام سود سهام عدالت سهام عدالت گروه سنی جاماندگان سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس سخنگوی غلامرضا مرحبا دولت سیزدهم
ارسال نظر
آخرین اخبار