۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
تعداد بازدید: ۲۸۳۷۰۰
اساتید حق التدریس در گفتگو با خبرنگار خطوط فراخوان را پاسخی ظاهری برای عوام فریبی دانستند و گفتند به دلیل آن که صدای مردم را خاموش کنند و پاسخی برای سوال  «چرا شما استخدام ندارید؟» دست و پا کنند به این اقدام دست زدند.  
کد خبر: ۲۱۵۳

 

فراخوان وزارت علوم اقدامی نمایشی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط با اعلام فراخوان جذب هیئت علمی توسط وزارت علوم اساتید حق التدریس دانشگاه ها معترض شدند. 

این نیروها که سال هاست به صورت قراردادی و پیمانی در دانشگاه های مختلف مشغول به کار و فعالیت هستند اکنون سن شان در محدوده سنی اعلام شدن این فراخوان نمی گنجند و به عبارتی حق تقاضای جذب از آن ها سلب شده است. 

این فراخوان که در تاریخ 17 آبان 1400 توسط جعفر جعفری معاون برنامه ریزی و اجرایی مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم اعلام شد و تا ساعت 24 روز 30 آبان 1400 مهلت دارد .

فراخوان جذب هیئت علمی وزارت علوم اقدامی نمایشی است!

اساتید حق التدریس در گفتگو با خبرنگار خطوط فراخوان را پاسخی ظاهری برای عوام فریبی دانستند و گفتند به دلیل آن که صدای مردم را خاموش کنند و پاسخی برای سوال  «چرا شما استخدام ندارید ؟» دست و پا کنند به این اقدام دست زدند. 

طبق قانون کسانی که فوق لیسانس دارند تا سن 32 سالگی و کسانی که دکترا دارند تا 40 سالگی  می توانند برای هیئت علمی شدن اقدام کنند

اساتید حق التدریس با سابقه دانشگاه ها معتقدند این فراخوان فرمالیته است که ظاهرا وظیفه قانونی وزارت علوم را عملیاتی می کند اما در نهایت کسانی جذب می شوند که از پیش تعیین شده اند. 

طبق مصاحبه های انجام شده با اساتید حق التدریس بسیاری از آن ها دچار کبر سن شده اند و این قانون شامل حال آنها نمی شود. 

غلامی وزیر علوم دولت دوازدهم در سخنانش گفته بود که این افراد استاد نیستند بلکه کارکنانی هستند که با وزارت علوم قرارداد دارند و اکنون این نگاه در دولت سیزدهم نیز تداوم دارد. 

برچسب ها: غلامی زلفی گل فراخوان جذب هیئت علمی گروه سنی
ارسال نظر
رضا برزگر
۱۷:۵۵ - ۰۲ آذر ۱۴۰۰
درود .دقیقا همین جور هست با ورود نیروهایی که از قبل و رانت انتخاب شده اند دارن از سرخودشون جذب تمام اساتید برمی دارند .
آخرین اخبار