۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
تعداد بازدید: ۱۲۱۹۰۲
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است حذف ارز ترجیحی به صورت گام به گام انجام شود و برای کمک به اقشار آسیب پذیر هم باید راهکارهای جایگزین انتخاب شود.
کد خبر: ۱۱۰۸۹

ارز ترجیحی یک دفعه حذف نشود/ نباید قیمت‌ها افزایش یابد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط  ،غلامرضا مرحبا درباره مصوبه مجلس شورای اسلامی پیرامون ارز ترجیحی، گفت: طبق مصوبه مجلس، فقط قرار است نحوه پرداخت یارانه برخی از کالاها تغییر یابد.

وی بیان کرد: بر اساس این مصوبه، دیگر ارز ۴۲۰۰ تومانی داده نمی‌شود، بلکه ارز به نرخ سامانه معاملات الکترونیکی داده می‌شود و مابه التفاوت آن هم به صورت ریالی پرداخت خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته مجلس شورای اسلامی در این مصوبه یک شرط مهم گذاشته است، مبنی بر اینکه سطح قیمت‌ها نباید از قیمت‌های شهریور ۱۴۰۰ بالاتر برود.

مرحبا ادامه داد: توجه به معیشت مردم برای مجلس شورای اسلامی بسیار مهم است و نباید تغییر در نحوه پرداخت یارانه باعث گرانی کالاهای اساسی شود.

ارز به نرخ سامانه معاملات الکترونیکی جایگزین ارز ۴۲۰۰ تومانی/ مابه التفاوت به صورت ریالی پرداخت خواهد شد

وی با بیان اینکه تا زمانی که دولت راهکارهای جایگزین را در نظر نگیرد، فرآیند پرداخت ارز ترجیحی ادامه خواهد داشت،اظهار داشت: مجلس اختیار این کار را به دولت داد که خودش راهکار جایگزین را معرفی کند، اما تاکید ما بر آن است که نباید این موضوع روی معیشت و سفره مردم تاثیر منفی بگذارد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی مشکلات زیادی را برای کشور به وجود آورد، اما نباید این ارز یک دفعه حذف شود و باید ابتدا راهکارهای جایگزین در نظر گرفته شود تا به بخش های مختلف جامعه فشاری وارد نشود.

مرحبا بیان کرد: لازم است حذف ارز ترجیحی به صورت گام به گام انجام شود و برای کمک به اقشار آسیب پذیر هم باید راهکارهای جایگزین انتخاب شود./مهر.

 

 

برچسب ها: غلامرضا مرحبا یارانه ارز ترجیحی
ارسال نظر
آخرین اخبار