۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
تعداد بازدید: ۷۶۷۶۲
شاخص کل بازار سهام امروز چهارشنبه هفدهم آذر ماه با رشدی ۱۱۳۴۹.۰۶ واحدی روبرو شد که نشان از رشد ۰.۸۵ درصدی بود.
کد خبر: ۴۱۱۲

رشد ۰.۸۵ درصدی شاخص کل بازار سهام/ خرید و فروش حدود ۵ میلیارد سهم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شاخص کل بازار سرمایه امروز چهارشنبه هفدهم آذر ماه با رشدی ۱۱۳۴۹.۰۶ واحدی روبرو شد که نشان از رشد ۰.۸۵ درصدی شاخص بود.

به‌طور کلی در بازار امروز شاخص‌ها با افزایش نسبتاً خوبی مواجه شدند که می‌تواند در شرایط رکودی کنونی کمی امیدوارکننده باشد.

برخی کارشناسان رشد امروز شاخص و رونق بازار را به دلیل انتشار اخبار مثبت در خصوص گروه خودرویی و همچنین بازگشایی نماد برخی از سهام مهم و تأثیرگذاری می‌دانند که برای زمان زیادی متوقف بودند و بازگشایی آن‌ها موجب رونق گروه خودرویی شد.

شرایط بازار نشان می‌دهد که به مرور معامله‌گران و تریدر‌ها بازگشتی هرچند بسیار کُند به بازار دارد و اعتماد از دست رفته در حال بازگشت است، اگرچه پیش بینی چنین بازار‌هایی که در هفته با نوسانات زیادی روبرو می‌شود، بسیار سخت است.

همچنین برخی کارشناسان معتقدند که همراهی و همکاری سیاست‌گذاران حوزه صنعت و اقتصاد کلان در بهبود شرایط بازار سرمایه بی‌تأثیر نیست؛ اما باید دید این روند مثبت و رو به بهبودی ادامه خواهد داشت یا خیر.

در معاملات بازار سهام امروز گروه پالایشی هم روند مثبت و رو به بهبودی از خود نشان دادند.

اما شاخص کل هم‌وزن در بازار سهام امروز با ۲۴۴۴.۹۳ واحد افزایش، رشدی ۰.۶۸ درصدی را تجربه کرد.

با انجام معاملات امروز بورس، ارزش بازار سرمایه به رقم ۵ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۵۶۳ میلیارد و ۵۰۵ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۰۱ تومان رسید.

سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، پارس فولاد سبزوار (فسبزوار)، گروه‌بهمن (خبهمن) و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) نماد‌های پرتراکنش امروز بودند.

در بازار امروز ملی صنایع مس ایران (فملی)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، ایران خودرو (خودرو)، سرمایه‌گذاری‌غدیر (هلدینگ (وغدیر)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) و س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) بیشترن تأثیر را در افزایش شاخص داشتند و معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) جلوی افزایش بیش از حد شاخص را گرفت.

امروز ۴۰۱ هزار و ۱۱۸ معامله انجام شد؛ حجم معاملات امروز بیش از پنج میلیارد سهم بود و ارزش معاملات امروز ۳ هزار و ۳۳۸ میلیارد و ۳۳۵ میلیون و ۴۴۹ هزار تومان بود که حدود ۰.۶ درصد ارزش کل بازار را شامل می‌شد.

در بازار فرابورس هم امروز شاهد رشد ۷۳.۲۶ واحدی شاخص بودیم که ارزش بازار پایه فرابورس امروز به ۳۴۱ هزار و ۸۴۷ میلیارد و ۴۵۱ میلیون و ۳۴۷ هزار و ۸۹۵ تومان رسید.

در بازار فرابورس امروز ۱۹۶ هزار و ۳۱۸ معامله انجام شد که ارزش این معاملات ۲ هزار و ۹۸۷ میلیارد و ۳۷۸ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۱۴۱ تومان بود و در معاملات امروز یک میلیارد و ۳۸۵ میلیون و ۳۹۸ هزار و ۷۲۶ سهم معامله شد.

در معاملات امروز فرابورس، نماد‌های زاگرس، شگویا، سمگا، کگهر و فرابورس بیشترین تأثیر را در افزایش شاخص فرابورس داشتند و نماد‌های دماوند و وهور جلوی افزایش بیش از حد شاخص را گرفتند.

برچسب ها: بازار سرمایه بازار سهام شاخص کل
ارسال نظر
آخرین اخبار