۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
تعداد بازدید: ۹۷۴۷۹
شاخص کل بازار سرمایه امروز در نخستین روز کاری هفته، آغازی ناامیدکننده داشت و با افتی بیش از ۵ هزار واحدی مواجه شد.
کد خبر: ۱۲۰۴۰

شروعی محتاطانه و بدون جذابیت/ آغاز ناامیدکننده این هفته بازار سرمایه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شاخص کل بازار سرمایه امروز در نخستین روز کاری هفته، برخلاف هفته گذشته که روندی صعودی را طی کرده بود، آغازی ناامیدکننده داشت و با افتی بیش از ۵ هزار واحدی مواجه شد؛ اما این افت شاخص در حالی رخ داد که شاخص کل هم‌وزن با ۷۲۹ واحد رشد مواجه شد.

افت امروز شاخص کل نشان‌دهنده احتیاط سرمایه‌گذاران و سهامداران است و این مورد به‌ویژه در خصوص سهام بزرگ و شاخص‌ساز مشهود بود.

البته با وجود افت بیش از ۱۰ هزار واحدی شاخص در نیم ساعت اول شروع معاملات، به مرور معاملات روند منفی خود را تغییر دادند و شرایط در ساعات پایانی معاملا بهتر شد.

شرایط امروز بازار همچنان نشان‌دهنده حالت تعلیق سهامداران و نبود اطمینان از آینده است و بیشترین دلیل آن به رسیدن اخبار ضد و نقیض از توافق برجام مربوط می‌شود.

نماد‌های پرتراکنش امروز بازار سرمایه خگستر، خودرو، خساپا، شپنا، شتران، شبندر و کالا بودند و سه گروه پرمبادله نیز گروه خودرو، فرآورده‌های نفتی و بانک‌ها بودند.

در میان این صنایع و در گروه خودرویی، نماد خبهمن به صف خرید رسید و در گروه پالایشگاهی هم نماد شبریز صف خرید داشت.

شاخص که از ابتدای سال جدید در روند صعودی قرار گرفت و رشد خوبی را تجربه کرد، در ابتدای هفته کار خود را با کاهش آغاز کرد. ابتدای بازار شاهد کاهش زیادی بودیم، اما رفته رفته با افزایش تقاضا از این کاهش‌ها کاسته شد.

در این میان، دلار هم روندی صعودی را طی می‌کند و در حال نزدیک‌شدن به سطح ۲۸ هزار تومان است و این اتفاق هم بیسترین تأثیر را از حالت تعلیق و روند نامشخص توافق برجام می‌گیرد.

ارزش کل معاملات امروز بازار ۸,۰۶۳ بیش از ۸ هزار میلیارد تومان بود که از این مبلغ ۵۲۶۶ میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد شامل سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله بوده است.

همچنین امروز ۶۵ درصد از معاملات مربوط به معاملات خرد بوده است. امروز شاهد خروج مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار بودیم.

برچسب ها: بازار سهام بازار سرمایه بورس شاخص کل
ارسال نظر
آخرین اخبار