۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
تعداد بازدید: ۴۷۲۸۴۳
دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان با انتقاد شدید از آمارسازی‌ها و تبعات آن گفت: به جای آنکه چالش‌ها را بررسی و مشکلات را رفع کنند، با آمارسازی از واقعیت‌ها می‌گریزند.
کد خبر: ۱۱۸۴۶

اصغر نجاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در خصوص اینکه مقام معظم رهبری همه ساله از عنوان تولید در نامگذاری سال‌ها استفاده کرده‌اند، گفت: در استان زنجان ۸۰ واحد بحران زده و مشکل دار وجود داشت، اما بدون آن که اتفاقی افتاده باشد، یک باره اعلام کردند مشکل ۷۲ واحد حل شده و بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار به ۸ کاهش یافته است.

چطور مشکل ۷۲ واحد صنعتی حل می‌شود، اما اشتغال‌زایی مناسبی صورت نگرفته؟!


وی با تاکید بر اینکه حل مشکلات واحد‌های بحران زده و تعطیل باید تاثیر مستقیمی بر اقتصاد، تولید و اشتغال داشته باشد، گفت: هنوز متوجه نمی‌شویم چطور امکان دارد مشکل ۷۲ واحد صنعتی حل شود، اما اشتغال‌زایی مناسبی صورت نگرفته و کاهش چشمگیری در بیکاری استان اتفاق نیفتد.
دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان با ابراز تاسف از اینکه مسئولان به جای بررسی مشکلات و چاره اندیشی برای رفع آن ها، عدد سازی می‌کنند، گفت: اینکه از واقعیت‌ها بگریزیم و با اعداد و ارقام غیر واقعی، از توانمندی و مدیریت کشور سخن بگوییم، کار درستی نیست، زیرا باعث بی اعتمادی نسبت به عملکرد مسئولان می‌شود.
وی از گرفتاری‌ها و مشکلات گسترده در تولید، صنعت و روابط کارگر و کارفرما خبرداد و گفت: چگونه امکان دارد مشکلات بیش از ۷۰ بنگاه اقتصادی حل شود، اما تاثیری در فضای کسب و کار نگذارد؟

آمارسازی برای حل بحران‌های تولید/ چالش‌های تولید و بنگاه‌های اقتصادی ناشی از رانت و فساد دانست!

مردم به سادگی به آمارسازی‌ها پی می‌برند/مسئولان با مردم روراست باشند!

نجاری مهمترین راهکار برای حل مشکلات را ارائه آمار دقیق، فاصله گرفتن از رویاپردازی و خداحافظی با آمارسازی دانست و گفت: امروزه گردش اطلاعات به اندازه‌ای گسترده شده که مردم به سادگی به آمارسازی‌ها و اعداد و ارقام غیر واقعی پی می‌برند، بنابراین بهتر است مسئولان با مردم روراست باشند.
وی با اعلام اینکه آمار سازی‌ها به اندازه‌ای رویایی است که با یکدیگر همخوانی ندارد، گفت: از یکسو آقایان اعلام می‌کنند مشکلات واحد‌های بحران زده را رفع کرده و به تولید بازگشته اند و از طرف دیگر شاهد رشد بیکاری و بحران اقتصادی در استان‌ها هستیم.
دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان بر رفع موانع تولید تاکید کرد و گفت: اگرچه برای رفع موانع تولید قوانین بسیاری تصویب شده، اما بزرگترین مشکل قوانین در کشور، اجرا نشدن یا اجرای سلیقه‌ای آن است.

موانع تولید باعث فرار سرمایه، ناتوانی در اشتغال زایی و گسترش بیکاری می‌شود

وی با تاکید بر اینکه موانع تولید باعث فرار سرمایه، ناتوانی در اشتغال زایی و گسترش بیکاری می‌شود گفت: دیگر زمان سخنرانی‌های بدون پشتوانه و اعلام نظر‌های غیرکارشناسی گذشته است، باید با مردم با عدد و رقم سخن گفت و کسانی که ادعای رونق اقتصادی دارند، باید این ادعا برای مردم قابل اثبات باشد.
نجاری از چالش‌هایی که بنگاه‌های اقتصادی در تامین مواد اولیه، تجهیزات و به ویژه ارز دارند ابراز تاسف کرد و گفت: اگر یک بنگاه اقتصادی بخواهد مواد اولیه یا تجهیزات مورد نیاز خود را تامین کند، در گام اول نیازمند تخصیص ارز برای واردات است، در حالی که امروزه تامین ارز و تخصیص آن بزرگترین مشکل بنگاه‌های اقتصادی است.

آمارسازی برای حل بحران‌های تولید/ چالش‌های تولید و بنگاه‌های اقتصادی ناشی از رانت و فساد دانست!

ارز تخصیص یافته به خانه‌های لوکس در خارج از کشور تبدیل می‌شود/ تخصیص ارز در چرخه وزارت صمت یا بانک مرکزی صورت می‌گیرد

وی با اعلام اینکه مسئولان اعتراف کرده‌اند تخصیص ارز در بسیاری از موارد به انحراف رفته است، گفت: معلوم نیست کسانی که ارز را تخصیص می‌دهند، چگونه افراد دریافت کننده را انتخاب می‌کنند که کار به جایی می‌رسد که ارز تخصیص یافته در مسیر دیگری هزینه می‌شود یا عده‌ای آن را از کشور خارج کرده و بدون آنکه تاثیری در اقتصاد داشته باشد، به خانه‌های لوکس در خارج از کشور تبدیل می‌شود.

چالش‌های تولید و بنگاه‌های اقتصادی ناشی از رانت و فساد دانست!

دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان بیشتر چالش‌های تولید و بنگاه‌های اقتصادی را ناشی از وجود رانت و فساد دانست و گفت: تخصیص ارز در قالب یک چرخه و در وزارت صمت یا بانک مرکزی صورت می‌گیرد، بنابراین اگر مسئولان می‌خواهند دنبال رد پای انحراف ارزی باشند، باید زیر مجموعه‌های بخش‌های مالی دولت را زیر نظر بگیرند و عملکرد آن‌ها را بررسی کنند.
وی با اشاره به اینکه با وجود درخواست‌های فراوان برای ایجاد اشتغال و راه اندازی صنعت، اتفاق خاصی صورت نمی‌گیرد، گفت: آنقدر بروکراسی اداری وحشتناک شده که سرمایه گذار در همان ماه‌های ابتدایی کار، متوجه عاقبت و آینده می‌شود و دست از کار می‌کشد.
نجاری با اعلام اینکه از زمان درخواست تا صدور مجوز، مشکلات و چالش‌های بسیاری صورت می‌گیرد، گفت: در چنین شرایطی چگونه آقایان انتظار دارند تولید و رونق اقتصادی شکل بگیرد؟
دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان خطاب به مسئولان و دولتمردان گفت: بهتر است در گام اول موانع اداری را برداریم.
وی در واکنش به اینکه دولت اعلام کرده صدور مجوز تولید ظرف سه روز انجام می‌گیرد، گفت:‌ای کاش آقایان برای بررسی شرایط موجود و چالش‌های تولید، خودشان تقاضای راه اندازی یک فرصت شغلی را مطرح می‌کردند تا متوجه می‌شدند که چه اندازه برای صدور مجوز باید کفش آهنی و صبر ایوب داشته باشند.

آمارسازی برای حل بحران‌های تولید/ چالش‌های تولید و بنگاه‌های اقتصادی ناشی از رانت و فساد دانست!

برچسب ها: آمار آمار بیکاری آمار بیکاری و اشتغال چالش‌ های چالش اشتغال جهش تولید «تولید، پشتیبانی ها و مانع‌زدایی ها» رانت مبارزه با فساد فساد اقتصادی بنگاه داری بانک ها ارز ترجیحی ارز تخصیصی خانه کارگر بانک مرکزی ایران
ارسال نظر
آخرین اخبار