۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
تعداد بازدید: ۳۷۱۳۵۰
نماینده شاهین دژ و تکاب درمجلس یازدهم با انتقاد از نحوه واگذاری ارز دولتی گفت: تاکنون منافع ارز ۴۲۰۰ تومانی به جیب افراد خاصی می‌رفت، رانت و فسادی که باعث منافع یک عده خاص شده بود.
کد خبر: ۱۵۰۲۲

مشکل دار نشدن شرط حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

نمایندگان با خبردار بودن از رانت و فساد به دولت اجازه دادند ارز دولتی را حذف کند، اما مشروط!

حسن همتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط  با اعلام اینکه همه می‌دانند ارز در مسیر درستی حرکت نمی‌کرد، گفت: یک نفر ارز ۴۲۰۰ تومانی می‌گرفت تا جنسی را وارد کند و کالایی که با این ارز وارد شده، باید به دست مردم می رسید، اما ارز ۴۲۰۰ تومانی را تحویل گرفتند در حالی که جنس را با دلار ۲۹ هزار تومان به مردم تحویل دادند که مصداق بارز رانت و دزدی عملی است.
وی با تاکید بر اینکه در این شرایط نامناسب، برنامه دولت بر کنارگذاشتن ارز ۴۲۰۰ تومانی و رانت ناشی از آن و جایگزینی با یک برنامه خوب بود، گفت: از آنجا که نمایندگان از شرایط رانت و فساد در ارز دولتی با خبر بودند، در مجلس به دولت اجازه دادند ارز دولتی را حذف کند، اما شرط گذاشتیم که از قبل، برنامه جایگزین مناسبی داشته باشد تا مردم دچار مشکل نشوند.
عضو کمیسیون امنیت ملی با انتقاد شدید از اینکه دوگانگی سوال برانگیزی در صحبت‌های دولتمردان دیده می‌شود، گفت: با دولتمردان برای یک پروژه با برنامه و تاثیرگذار عمرانی با هدف رفاه حال مردم مذاکره و طلب اعتبار می‌کنیم، اما دولت اعلام می‌کند که پول نداریم، این در حالی است که هم قیمت نفت بالا رفته، هم میزان فروش افزایش داشته و هم بنابر تاکید وزیر نفت، پول فروش نفت را به روز می‌گیریم و مشکلی در تامین ارز نداریم؛ این تناقض در گفته‌های دولتمردان، بی اعتمادی را در بین مردم به وجود می‌آورد.
وی با تاکید بر اینکه باید مردم نسبت به طرح‌هایی که قرار است دولت اجرا کند، توجیه شوند، گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به اندازه‌ای جدی است که از آن به عنوان جراحی بزرگ یاد می‌شود، اما نباید یک باره و بدون برنامه آن را اجرایی کنیم.
همتی با اعلام اینکه در مورد طرح‌های سنگینی که دولت می‌خواهد، انجام بدهد، باید از ماه‌ها قبل برنامه ریزی و اطلاع رسانی شود، گفت: تمامی رسانه‌ها از جمله صداو سیما باید تمرکز سنگینی بر حذف ارز دولتی می‌گذاشت، تا اصحاب رسانه و صاحبان قلم برای آگاهی دادن به مردم سنگ تمام می‌گذاشتند، اما متاسفانه به این مهم پرداخته نشد و همه چیز زیر سوال رفت!
وی با اشاره به اینکه دشمنان خارجی و کسانی که به هر دلیل می‌خواهند دولت سیزدهم موفق نشود، با سوءاستفاده از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی جو سازی می‌کنند، گفت: طبیعی است که در ذهن مردم موارد منفی، اثر بیشتری می‌گذارد.
نماینده شاهین دژ و تکاب با تاکید بر اینکه باید یارانه ناشی از ارز دولتی به دهک‌های پایین درآمدی جامعه برسد، گفت: باید شرایط مردم را درک کنیم و به فکر کسانی باشند که از گرانی قیمت‌ها و افزایش تورم بیشترین زیان را می‌بینند.

 اعتراض‌های مردم به وضعیت کنونی نباید به شرایط امنیتی تبدیل شود!

وی اعتراض را حق مردم دانست و گفت: نباید اعتراض‌های مردم به وضعیت کنونی، به شرایط امنیتی تبدیل شود.
همتی مسوولان در سه قوه و نهاد‌ها را فرزندان مردم دانست و گفت: اینکه بخواهیم با اقداماتی سوال برانگیز، مقابل معترضان صف آرایی کنیم، به هیچ عنوان قبول ندارم و همه مسوولان باید درکنار مردم وبرای مردم باشیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه اگر هستیم، کنار هم باشیم و اگر قرار است بخوریم با هم بخوریم، گفت: اگر معتقد هستیم که وضعیت کشور خوب است و به راستی خوب است، همه با هم از این شرایط خوب بهره بگیریم و اگر هم نیست، برای همه مردم نباشد نه آنکه عده‌ای در ناز و نعمت وعده‌ای در بدترین شرایط زندگی کنند.

برچسب ها: حذف ارز ترجیحی ارز ترجیحی ارز4200 رانت فساد مالی فساد اقتصادی فساد نماینده مجلس حسن همتی
ارسال نظر
آخرین اخبار