۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
تعداد بازدید: ۴۳۷۶۰
وزیر دادگستری گفت: مردم از جمهوری اسلامی انتظار فساد ندارند وقتی در ایران فسادی می‌بینند چون انتظارش را نداشته اند احساس فساد در آنها بالا می‌رود.
کد خبر: ۳۹۹۰

مردم از جمهوری اسلامی انتظار فساد ندارند/فرق است بین فردی که مرتکب جرم شده یا بزه دیده جرم است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، امین حسین رحیمی، صبح سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ در همایش بزرگداشت روز جهانی مبارزه با فساد، اظهار داشت: در سیاست‌های کیفری توجه به عدالت ترمیمی بیشتر از عدالت برخورد با مجرم است، امروزه باید بین تجربه فساد و ادراک فساد تفاوت قائل شد.

وی افزود: فرق است بین فردی که مرتکب جرم شده است یا بزه دیده جرم است؛ ما باید ببینیم از چه راه‌هایی می‌توانیم به بزه دیدگان فساد کمک کرد.

رحیمی ادامه داد: فردی که ناچار شده است برای گرفتن یک خدمت عمومی رشوه دهد بزه دیده از فساد است.

ادراک و احساس فساد در جامعه زیاد است!

وزیر دادگستری بیان کرد: وقوع فساد یا تجربه فساد گرچه زیاد اعلام می‌شود اما خیلی بالا نیست، اما متأسفانه ادراک و احساس فساد در جامعه زیاد است، اگر جامعه احساس کند برای گرفتن خدمت عمومی باید رشوه پرداخت کند خیلی بد و ما باید به عنوان حکومت این موضوع را رفع کنیم.

وی اظهار کرد: مردم از جمهوری اسلامی انتظار فساد ندارند وقتی در ایران فسادی می‌بینند چون انتظارش را نداشته اند احساس فساد در آنها بالا می‌رود.

رحیمی گفت: همه باید تلاش کنیم بزه دیدگانی که شاید تجربه فساد ندارند ولی احساس فساد می‌کنند از عدالت ترمیمی بهره ببرند.

وزیر دادگستری تصریح کرد: در دوره جدید برنامه داریم تلاش کنیم فساد را به حداقل برسانیم، تا الان رویه بیشتر بر این بوده است که وظایف بین المللی را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: برنامه داریم هم به وظایف بین المللی بپردازیم و هم تلاش کنیم وجود فساد در کشور را کم کنیم.

رحیمی گفت: برنامه‌ها را باید از طریق ایجاد دستگاه‌هایی که وظیفه مبارزه با فساد دارند انجام دهیم، منفذهای فساد که معمولاً در دستگاه‌های اجرایی قرار دارند را باید شناسایی کنیم./مهر

برچسب ها: امین حسین رحیمی وزیر دادگستری مبارزه با فساد
ارسال نظر
آخرین اخبار