۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
تعداد بازدید: ۹۳۷۹۹
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی:اگر برای آحاد و عموم مردم در کوتاه مدت بتوانیم اقداماتی را انجام دهیم و از صحبت‌های تحریک آمیز اجتناب شود، برای تثبیت آرامش فرصت را از تندرو‌ها می‌گیریم و با ایجاد آرامش اصلاحاتی که باید انجام شود را انجام می‌دهیم.
کد خبر: ۲۳۶۷۷

عموم دغدغه مردم ما رفاه، معیشت و اقتصاد است/ با ایجاد آرامش اصلاحاتی که باید انجام شود را انجام می‌دهیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، جلال رشیدی کوچی با اشاره به حوادث اخیر در کشور و در توضیح اقداماتی که می‌توان در راستای تغییرات مشروع و در چارچوب نظام سیاسی جمهوری اسلامی انجام داد تا اعتراض به اغتشاش تبدیل نشود و امنیت در کشور تثبیت شود، گفت: عموم دغدغه مردم ما رفاه، معیشت و اقتصاد است. اگر برای آحاد و عموم مردم در کوتاه مدت بتوانیم اقداماتی را انجام دهیم و از صحبت‌های تحریک آمیز اجتناب شود، برای تثبیت آرامش فرصت را از تندرو‌ها می‌گیریم و با ایجاد آرامش اصلاحاتی که باید انجام شود را انجام می‌دهیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس گام‌هایی برای اصلاحات برداشته و دولت هم اقداماتی را آغاز کرده است. ما شاید برای انجام اصلاحات به بازبینی قوانین نیاز داشته باشیم، اما به نظر می‌رسد که قوانین به اندازه کافی داریم و با نظارت بر حُسن اجرای قوانین می‌توانیم قدم‌های خوبی برداریم.

وی در ادامه اظهار کرد: در حوزه دانشگاه‌ها و مدارس قطعا باید آنچه برای نظام جمهوری اسلامی ایران معروف بوده و حُسن محسوب می‌شود را در حوزه دانش آموزی و دانشجویی دنبال کنیم، در واقع موضوعات کلیدی را باید به معروف تبدیل و سپس نسبت به اجرای آن اقدام کنیم.

ما نتوانستیم بدحجابی را در ذهن مردم به منکر تبدیل کنیم

نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی، گفت: به عنوان مثال وقتی فراجا با قاچاقچی برخورد می‌کند، مردم از نیروی انتظامی حمایت می‌کنند یا وقتی فراجا پرونده کسی که تجاوز به عنف کرده را تا اجرای حکم دنبال می‌کند، مردم به دلیل برخورد با فرد متجاوز از فراجا تشکر می‌کنند، زیرا این تجاوز به عنف و قاچاق برای مردم ما منکر است. اما در مسئله حجاب اینگونه نیست، زیرا ما نتوانستیم بدحجابی را در ذهن مردم به منکر تبدیل کنیم و این ضعف به مسئولان بر می‌گردد. ما خواستیم با کار سلبی یک معروف و منکر را ایجاد کنیم در حالی که کار ایجابی نیاز داشت، حوزه آموزش و پرورش به همین موضوعات برمی‌گردد و اصلاح در این حوزه از ضروریات است.

رشیدی کوچی تصریح کرد: برخورد با فساد معروف است و مردم حمایت می‌کنند، خوشبختانه اراده در دولت و مجلس برای اصلاحات اساسی وجود دارد. / خانه ملت.

پایان پیام

برچسب ها: نماینده مجلس جلال رشیدی کوچی اصلاحات عفاف و حجاب بد حجاب فراجا مبارزه با فساد امر به معروف نهی از منکر
ارسال نظر
آخرین اخبار