۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
تعداد بازدید: ۷۳۲۰۳
جمعی از روانشناسان در بیانیه‌ای اعلام کردند: مساله حجاب بیش از آن که مساله دختران و زنان شریف ایرانی باشد،مساله دشمن قسم‌خوردهای است که امکانات و انگیزه کافی برای داعشی گری دارد.
کد خبر: ۲۳۳۴۹

اگر باهم متحد نباشیم اراده دشمن قسم خورده غالب خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، جمعی از روانشناسان در بیانیه‌ای اعلام کردند: جنایت سنگدلانه حمله به کودکان و زنان و مردان در هنگام عبادت، قلب‌ها را اندوهگین و مسایل زیادی را روشن کرد. روشن کرد که جریانات اجتماعی را باید به صورت یکپارچه دید.

هرچند برای نوجوانی که از نظر روانشناختی و هویتی به هم ریخته است، باید مداخلات روانشناختی و تربیتی مبتنی بر هویت ارائه کرد و برای نوجوان مومن متدین هم باید احساس افتخار مبتنی بر واقعیات را بازسازی کرد، ولی این تمام ماجرا و تمام جمعیت حاضر در صحنه این روز‌ها و سال‌ها نیست.

اقلیتی وجود دارد که نشان داد اگر فرصت بیابد در دانشگاه و خیابان چادر از سر زن محجبه می‌کشد، به فجیع‌ترین وضع ممکن، دانشجوی مومن و متدین را در دانشگاه دچار ترس و دلهره می‌کنند، خودروی مردم را به آتش می‌کشد و تا جایی که بتواند داعش وار با دختر چادری و پسر مومن برخورد می‌کند.

این صحنه‌ها نشان داد که مساله حجاب بیش از آن که مساله دختران و زنان شریف ایرانی باشد، مساله دشمن قسم‌خورد‌های است که امکانات و انگیزه کافی برای داعشی گری دارد و نمی‌توان داعشی گری در حرم مقدس شاهچراغ را از داعشی گری در توهین به مقدسات مردم در دانشگاه و خیابان توسط جمع معدودی جداگانه نگریست و مجزا تحلیل کرد.

خشونت امروز نشان داد که برهنگی هنجارشکنانه امروز و دیروز باید با هم دیده شود؛ و گرنه کدام نوجوان شریف ایرانی است که خودروی همشهری خود را به آتش بکشد، به نوامیس مردم حمله کند و در وسط خیابان رکیک‌ترین دشنام‌ها را وقیحانه سر دهد؟

طبیعتا بازداری در این سطح و بازداری در مقابل امنیت و قانون، در تمام دنیا برعهده مردان قانون و البته مورد حمایت قانون، مردم و متخصصان است. تمام کسانی که تا کنون سازمان انتظامی کشور را تخطئه کرده اند، بار دیگر منحنی توزیع بهنجار جریانات اجتماعی را که از اولین درس‌های آمار در علوم رفتاری است، نگاه کنند. در غیر این صورت بهتر است پاسخ بدهند که ناامنی‌های بعدی در عرصه‌های مختلف را چگونه جبران خواهند کرد؟

از این اتفاقات باید این درس مهم را آموخت که اگر حمایت اجتماعی را از هم دریغ کردیم و باهم متحد نشدیم، اراده دشمن قسم خورده ما غالب خواهد شد. باید آموخت که عیب جویی‌های گذشته از سازمان انتظامی کشور در اجرای قانون، چنین عواقبی را به دنبال داشت و در صورتی که قدرت انتظامی را از صحنه خارج کردیم، دشمن از آن قدرت علیه مقدسات ما استفاده خواهد کرد.

باید آموخت که به عیب جویی‌های گذشته از همفکران و همسنگران در نیروی انتظامی و قوه قضاییه و سایر اهل فکر و تبلیغ خاتمه دهیم و ید واحده‌ای امت اسلامی در مقابل دشمن را در شکل‌های مختلف آن برای مواجهه با انواع ناهنجاری حمایت کنیم که دشمن ما همه شکل‌های گوناگون مواجهه را به سمت ما نشانه رفته است.

در پایان ضمن همدردی با مردم داغدار ایران اسلامی و به ویژه خانواده‌های داغدار شهدای جنایت حرم شاهچراغ، به عنوان بخشی از ید واحده امت اسلامی، حمایت خود را از تمامی اقدامات بازدارنده اعلام داشته و خواهان برخورد قاطع دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی در مقابل سردمداران جریانی هستیم که به جان مردم و امنیت آنان و مقدسات آنان بی اعتنائی و بی احترامی روا می‌دارند. بدون تردید این مرتبه نیز مردم و ایران اسلامی با یکپارچگی، اجازه کوچکترین پیروزی و احساس موفقیت را به دشمن قسم خورده‌ی خود نخواهد داد./ فارس

برچسب ها: روانشناسی عفاف و حجاب دختران جوان زنان
ارسال نظر
آخرین اخبار