۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵
تعداد بازدید: ۷۰۱۶۱۷
موتمنی، کارشناس صنعت خودرو گفت: امید است آزاد شدن واردات خودرو همانند سال ۱۴۰۱ نشود که گفتند واردات آزاد شد و می‌خواهیم صدهزار خودرو وارد کنیم و بالای یک میلیون دستگاه خودرو در داخل تولید کنیم.
کد خبر: ۳۶۶۸۷

خودرو

آزاد شدن واردات در وقت اضافه دولت سیزدهم/رکود بازار تا مشخص شدن سیاست‌های خودرویی دولت جدید  ادامه دارد 

سعید موتمنی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به آزاد شدن واردات خودرو اشاره و مطرح کرد: طی دوسال گذشته مجلس محترم آزاد شدن واردات خودرو را تصویب کرد، اما دولت سیزدهم از آن موقع برای اجرا ابلاغ نکرد. اینکه دولت در وقت اضافه خود مصوبه‌ای که دوسال است اجرا نشده را برای اجرا ابلاغ می‌کند خوشایند نیست؛ دولت سیزدهم نباید مصوبه‌ای را در روزهای آخر وقت خود اجرا می‌کرد باید می‌گذاشت دولت چهاردهم پای کار بیاید و خودش راه و روش را اعلام کند.

روزی ۵۰ میلیون لیتر سوخت هدر می‌دهیم!

موتمنی ادامه داد: دولت جدید در مناظره‌های تلویزیونی گفته بود که انحصار را از بین خواهد برد و واردات را آزاد می‌کند. در هر صورت این طرح باید انجام می‌شد چرا که جامعه به آن نیاز دارد. طی سال‌های اخیر عرضه جوابگوی نیاز بازار نبود؛ فاصله قیمتی که شاهد هستیم به دلیل این است که نیاز بازار تنظیم نشده است، هم نیاز بازار تنظیم نشده هم منابع ملی را هدر داده‌ایم.

کارشناس خودرو با بیان اینکه خودروهای داخلی بی‌کیفیت هستند، اضافه کرد: حداقل روزی ۵۰ میلیون لیتر سوخت بنزین در اثر تولید خودروهای داخلی هدر می‌دهیم. متاسفانه به جای اینکه اجازه می‌دادند خودروی باکیفیت وارد کشور شود لوازم یدکی وارد کشور کردند.

خودرو

بازار خودرو در رکود مطلق

وی خاطرنشان کرد: امید است این قانون همانند سال ۱۴۰۱ نشود که گفتند واردات آزاد شد و می‌خواهیم صدهزار خودرو وارد کنیم و بالای یک میلیون دستگاه خودرو در داخل تولید کنیم اما نتوانستند این حرف را عملی کنند و باز هم بازار را تشنه نگه داشتند.

این کارشناس صنعت خودرو در پایان گفت: هم اکنون بازار خودرو در رکود مطلق است، اگر عرضه خودروی داخلی زیاد بود فاصله قیمتی باید کمتر می‌شد. در هر صورت این رکود ادامه دارد تا سیاست‌های خودرویی دولت جدید مشخص شود.

برچسب ها: بازار خودرو رکود سعید موتمنی خودرو داخلی #تولید خودرو دولت سیزدهم دولت جدید سیاست خارجی
ارسال نظر
آخرین اخبار