۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
تعداد بازدید: ۶۱۳۹۹۱
طی هفته‌های اخیر اتفاقات زیادی در حوزه خودرو رخ داد و خودروسازان قیمت محصولات خود را تا ۴۰ درصد نیز افزایش دادند، ولی در نهایت با ورود شخص رییس جمهور و دستور لغو افزایش قیمت، تاحدودی بازار آرام گرفت.
کد خبر: ۲۳۲۲

بابک صدرایی، کارشناس بازار خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خطوط در رابطه با وضعیت بازار و پیش بینی از ماه های آینده گفت: زمانی که افزایش قیمت ها به صورت دستوری متوقف می شود خودروسازان دیگر تمایلی به عرضه بیشتر و حتی پیش فروش ندارند.

احتمال وجود دست های پنهان پشت حفظ  اختلاف قیمت خودرو

وی با بیان اینکه احتمال وجود دست های پنهان که دوست دارند اختلاف قیمت حفظ شده تا رانت ایجاد شود، افزود: ریشه اصلی بازار خودرو به مذاکرات هسته ای و بازار ارز بستگی دارد چنانچه طی روزها و ماه های آینده توافقاتی در خصوص برجام رخ دهد، قطعا نرخ ارز به لحاظ روانی کاهش خواهد یافت. البته این روند کاهشی به معنای سقوط 40-30 درصدی نیست، بلکه تنها 10 درصد کاهش خواهد داشت، در غیر این صورت بازار روانی ارز بالا رفته و بالطبع قیمت خودرو نیز افزایش می یابد.

مردم حق دارند از بالا بودن قیمت خودرو ناراضی باشند/ قیمت خودرو بی کیفیت در ایران گران است

 

دولت برای افزایش قیمت خودرو در سال آینده سیاسی کاری می کند؟/ احتمال وجود دست های پنهان پشت حفظ  اختلاف قیمت!

 

وی تاکید کرد: مردم حق دارند از بالا بودن قیمت خودرو ناراضی باشند، زیرا قیمت خودرو آن هم خودروهای قدیمی و بی کیفیت در ایران نسبت به درآمد مردم گران است، ولی از این طرف قضیه هم نگاه کنیم که هزینه تمام شده تولید در کشور ما بسیار بیشتر از نرخ کنونی است.
صدرایی تصریح کرد: دولت سیاسی کاری می کند زیرا تازه مستقر شده و اگر قیمت ها را افزایش دهد قطعا نارضایتی مردم را به همراه خواهد داشت. به نظر بنده تا عید این روند ادامه دار خواهد بود تا نتیجه مذاکرات وین و نرخ ارز مشخص شود، ولی پس از آن متناسب با سمت و سوی جریانات سیاسی حرکت خواهند کرد.

این کارشناس بازار خودرو افزود: نباید این برداشت را داشته باشیم که مدیران عامل سبب افزایش قیمت ها شدند بلکه این گرانی ها به دلیل شرایط بد اقتصادی مملکت، تورم، هزینه های بالای تولید و حمل و... بوده است. پس باید عرض کنم که نه با قیمت گذاری دستوری مشکل حل می شود و نه با تعویض مدیرعامل!
انتهای پیام/

برچسب ها: بازار خودرو خودرو داخلی خودرو بازار خودرو خودروسازان خودرو صنعت خودروسازی
ارسال نظر
آخرین اخبار