۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۸
تعداد بازدید: ۵۸۱۲۷۷
رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق گفت: درخواست ما این است که خانواده‌ها در ساعت اوج مصرف (۱۲ تا ۱۸) از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنند چرا که این روند باعث افزایش مصرف جدی برق خواهد شد.
کد خبر: ۳۶۶۹۰

ثبت رکورد بی‌سابقه در مصرف برق/ با وجود کاهش ساعت کاری همچنان بانک‌ها جز پرمصرف‌ترین بخش‌ها!

بانک‌ها با وجود کاهش ساعت کاری همچنان جزء پرمصرف‌ترین ها!/اقدامات صنعت برق در دوهفته گرم پیش‌رو

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مطرح کرد: پیش‌بینی شده دو هفته بسیار گرم را در پیش رو داریم به همین دلیل اوج مصرف برق را در طی این دو هفته تجربه می‌کنیم. در همین راستا برنامه‌های ویژه‌ای را برای اینکه از این دوره سخت بگذریم در دست اقدام داریم؛ از جمله نیروگاه‌ها با حداکثر ظرفیت تولیدشان در مدار باشند و حداکثر تولیدشان را در نیروگاه حرارتی تجدیدپذیر و مقیاس کوچک داشته باشند. مسئله دوم این است که در حوزه مدیریت مصرف برنامه‌ریزی کرده‌ایم که ادارت ۱۵۰۰ مگابایت مدیریت مصرف کنند که در حال حاضر این عدد ۱۲۰۰ مگابایت است.

برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در بخش خانگی مشترکان با مصرف بیش از دونیم برابر الگو را شناسایی کنیم و در صورتی که کاهش مصرف نداشته باشند نسبت به قطع برق موقت آن‌ها و یا محدودسازی آن‌ها اقدام خواهیم کرد.

قطع برق موقت برخی از مشترکان!

رجبی مشهدی ادامه داد: رویت‌پذیری میزان مصرف ادارت را با نصب و کنترل هوشمند ارتقا داده‌ایم و برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در بخش خانگی هم مشترکان با مصرف بیش از دونیم برابر الگو را شناسایی کنیم و در صورتی که کاهش مصرف نداشته باشند نسبت به قطع برق موقت آن‌ها و یا محدودسازی آن‌ها اقدام خواهیم کرد. طی دو روز گذشته اخطارات جدی به ادارت پرمصرف داده شد، که این مسئله دنبال شد و روزهای آتی این کار را با سرعت بیشتری دنبال می‌کنیم‌.

وی خطاب خانواده‌ها گفت: با توجه به افزایش دما، مصرف برق بالا رفته است، اما درخواست ما این است که خانواده‌ها در ساعت اوج مصرف (۱۲ تا ۱۸) از وسایل برقی پرمصرف استفاده نکنند چرا که این روند باعث افزایش مصرف جدی خواهد شد همچنین به هشدارهایی که از طریق پیامک‌ها ارسال می‌شود توجه کنند تا بتوانیم دوره سخت را پشت سر بگذرانیم.

ثبت رکورد بی‌سابقه در مصرف برق/ با وجود کاهش ساعت کاری همچنان بانک‌ها جز پرمصرف‌ترین بخش‌ها!

با وجود کاهش ساعت ادارات همچنان بانک‌ها، شهرداری‌ها و ایستگاه‌های فرودگاه جز پرمصرف‌ترین بخش‌های عمومی و اداری کشور هستند.

تاثیر کاهش ساعت کاری ادارت در مصرف برق

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: در حال حاضر میزان تقاضای مصرف برق بیش از ۷۷هزار مگابایت است که پیش‌بینی شده در طی این هفته اعداد بیش از ۷۸هزار مگابایت هم پشت سر می‌گذرانیم که رکورد بی‌سابقه‌ای برای اوج مصرف برق است.

رجبی مشهدی در پایان در جواب سوال خبرنگار خطوط در خصوص تاثیر کاهش ساعت کاری ادارت در مصرف برق، پاسخ داد: متاسفانه با وجود کاهش ساعت ادارات همچنان بانک‌ها، شهرداری‌ها و ایستگاه‌های فرودگاه جز پرمصرف‌ترین بخش‌های عمومی و اداری کشور هستند.

برچسب ها: مصطفی رجبی مشهدی صنعت برق رکورد مصرف برق مصرف برق بانک ها ساعت کاری خانواده‌ها گرمای هوا
ارسال نظر
آخرین اخبار