۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
تعداد بازدید: ۲۸۳۴۲۲
امیرپور، کارشناس بیمه گفت: ناترازی منابع و مصارف ضربه بزرگی به خدمات‌رسانی سازمان تامین اجتماعی وارد می‌کند چرا که وقتی منابع کافی نباشد نمی‌توان خدمات بایسته و شایسته در خور شأن مردم شریف و بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران ایفا کند.
کد خبر: ۳۶۶۴۸

سفره معیشت مردم وابسته به صندوق‌های بازنشستگی/ نحوه خدمات‌رسانی مناسب نیست!

بزرگ‌ترین مشکل صندوق‌های بازنشستگی، ناترازی منابع و مصارف/ در دولت چهاردهم مطالبات سازمان پرداخت شود

علیرضا امیرپور، کارشناس بیمه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به وضعیت سازمان تامین اجتماعی در دولت سیزدهم پرداخت و مطرح کرد: صندوق‌های بازنشستگی در دولت سیزدهم دچار مشکلات متعددی بودند از جمله ناترازی صندوق‌های بازنشستگی یعنی ناترازی منابع و مصارف. در اکثریت قریب از جمله در سازمان تامین اجتماعی مصارف بر منابع چیره شده است و نسبت مصارف بر منابع یک نسبت بسیار خطرناکی است که آخرین آمار ۴/۲ حکایت می‌کند یعنی ۴/۲ افراد حق بیمه دریافت می‌کنند، یک نفر مستمری بگیر است. این عدد در اول انقلاب اسلامی ۲۰ به یک بوده است یعنی ۲۰ نفر حق بیمه پرداخت می‌کردند و منابع را وارد سازمان تامین اجتماعی می‌کردند و یک نفر مستمری‌بگیر بود؛ به همین علت بزرگ‌ترین مشکل صندوق‌های بازنشستگی از جمله سازمان تامین اجتماعی ناترازی منابع و مصارف است.

نحوه خدمات‌رسانی سازمان تامین اجتماعی

یکی از مواردی که در دولت سیزدهم خیلی به آن پرداخته نشد بحث پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت بود. طبق آخرین آمار بیش از ۶۵۰ همت سازمان تامین اجتماعی از دولت طلبکار است، سازمان تامین اجتماعی نمی‌تواند یک رقم خوبی از دولت دریافت کند. امیدواریم در دولت چهاردهم به صندوق‌های بازنشستگی از جمله سازمان تامین اجتماعی توجه بیشتری شود.

بیشتر بخوانید: ارتباطات برخط با مشکلات زیادی مواجه شده/مردم به چه علت باید اسیر بی‌کفایتی مسئولین شوند؟/مسئله توسط هیئت وزیران رسیدگی شود!

امیرپور ادامه داد: ناترازی منابع و مصارف ضربه بزرگی به خدمات‌رسانی سازمان تامین اجتماعی وارد می‌کند چرا که وقتی منابع کافی نباشد نمی‌توان خدمات بایسته و شایسته در خور شأن مردم شریف و بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران ایفا کند، اغلب مستمری‌بگیران و بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی معمولا جز اقشار متوسط رو به پایین جامعه هستند و به ویژه مستمری‌بگیران که جز افراد فرودست جامعه محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: تعدد شرکت‌های بیمه بیشتر از نیاز جامعه است!/بازنگری مقررات و آیین نامه‌های مصوب شورای عالی بیمه باید سرعت بگیرد

عدم پرداخت مطالبات سازمان!

وی افزود: یکی از مواردی که در دولت سیزدهم خیلی به آن پرداخته نشد بحث پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت بود. طبق آخرین آمار بیش از ۶۵۰ همت سازمان تامین اجتماعی از دولت طلبکار است، سازمان تامین اجتماعی نمی‌تواند یک رقم خوبی از دولت دریافت کند. امیدواریم در دولت چهاردهم به صندوق‌های بازنشستگی از جمله سازمان تامین اجتماعی توجه بیشتری شود، مطالبات سازمان پرداخت شود و همچنین کمک شود به اینکه سازمان تامین اجتماعی بهترین خدمات را به افراد تحت پوشش خود ارائه کند.

سفره معیشت مردم وابسته به صندوق‌های بازنشستگی/ نحوه خدمات‌رسانی مناسب نیست!

این کارشناس بیمه در پایان گفت: هم اکنون بیش از ۴۸ میلیون نفر عضو خانواده سازمان تامین اجتماعی هستند، این رقم یک رقم بسیار بزرگی در جمیعت ۸۵ میلیونی ایران است. ان‌شاالله با توسعه صندوق‌های بازنشستگی به ویژه سازمان تامین اجتماعی سفره معیشت مردم که بسیاری‌شان وابسته به صندوق‌های بازنشستگی است، بهتر و کامل‌تر شود.

برچسب ها: علیرضا امیرپور بیمه صندوق بازنشستگی کشوری سازمان تامین اجتماعی
ارسال نظر
آخرین اخبار